Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Ltr450 Kolvbyte?  (lĂ€st 3077 gĂ„nger)

Utloggad xzbatt

Ltr450 Kolvbyte?
« skrivet: 3 maj 2011 kl. 17:26:47 »
Tjenare grabbar.

Har försökt hitta nĂ„gon tumregel pĂ„ nĂ€r kolvbyte ska göras pĂ„ en LTR 450 men hittar ingenting. Är det nĂ„gon som vet nĂ€r det rekomenderas eller nĂ€r byter ni sjĂ€lv kolv?

Mvh/ Johan
Fun is not a straight line

Utloggad mathias85

SV: Ltr450 Kolvbyte?
« Svar #1 skrivet: 7 juni 2011 kl. 10:07:39 »
inte en blekaste nÀr den skall bytas. men hört att maskinen ska bli rÀtt slö nÀr den e sleten. men bestÀll hem alla delar som behövs för bytet inna du sÀtter igÄng med att skruva. byt toppackning osv. hyffsat lÀtt att byta pÄ ltr en, men man fÄr skruva bort mycket för att komma Ät.
HONDA trx 450 er -07
YAMAHA yfz 450 -05 (sÄld)
KTM 505 sx -09 (sÄld)
CAN AM ds 450x -08 (sÄld)
SUZUKI ltr 450 -06 (sÄld)
YAMAHA yfz 450 -07 (sÄld)
KAWASAKI kfx 450r -08 (sÄld)
HONDA trx 450r -05 (sÄld)
SUZUKI ltr 450 -06 (sÄld)
POLARIS predator tle 500 -04 (sÄld)
YAMAHA raptor 700 -06 (sÄld)
CAN AM ds 450 x -09 (sÄld)
HYOSUNG rapier 450 -08 (sÄld)

Utloggad xzbatt

SV: Ltr450 Kolvbyte?
« Svar #2 skrivet: 13 juni 2011 kl. 17:27:17 »
Tjena,

Böt kolven i helgen med 70h pÄ rÀknaren. Allting sÄg fint ut men det fanns ett litet litet glapp i kolvbulten sÄ det var ÀndÄ pÄ tiden. Passade pÄ att plana toppen och cylindern ocksÄ. Det fanns en liten skevhet sÄ det var ocksÄ nödvÀndigt.

Att byta kolven var inga större problem men jag hade 2 extra hÀnder som var med vilket underlÀttade nÀr man skulle pÄ med cylindern över kolven.

SÄ för mej funkade iaf 70h utan problem, kan tÀnka mej att man kan gÄ lÀngre ocksÄ men det Àr ju onödigt att chansa.

Mvh/ Johan
Fun is not a straight line

Utloggad mathias85

SV: Ltr450 Kolvbyte?
« Svar #3 skrivet: 17 juni 2011 kl. 07:11:16 »
blir betydligt lÀttare med en medhjÀlpare:) tror kolvar hÄller lÀngre Àn vad man tror. men hellre byta en gÄng för mö Àn för lite...
HONDA trx 450 er -07
YAMAHA yfz 450 -05 (sÄld)
KTM 505 sx -09 (sÄld)
CAN AM ds 450x -08 (sÄld)
SUZUKI ltr 450 -06 (sÄld)
YAMAHA yfz 450 -07 (sÄld)
KAWASAKI kfx 450r -08 (sÄld)
HONDA trx 450r -05 (sÄld)
SUZUKI ltr 450 -06 (sÄld)
POLARIS predator tle 500 -04 (sÄld)
YAMAHA raptor 700 -06 (sÄld)
CAN AM ds 450 x -09 (sÄld)
HYOSUNG rapier 450 -08 (sÄld)

Utloggad Narmasilℱ

SV: Ltr450 Kolvbyte?
« Svar #4 skrivet: 17 juni 2011 kl. 08:26:13 »
RĂ€cker oftast med att byta ringarna efter ett tag eftersom dom lĂ„ngsamt lĂ€cker igenom mer och mer komp. Tror kolvbyte ligger Ă„ 250 timmar pĂ„ YFZ-R'en och den kör med 11.4 eller nĂ„tt sĂ„nt i komp originalt  :dntknow:
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

 


Online just nu.

158 gÀster, 0 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 190. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme