Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: snabb hjälp. LTZ400  (läst 2897 gånger)

Utloggad ovechkiin

snabb hjälp. LTZ400
« skrivet: 2 maj 2011 kl. 11:33:05 »
shit.. igår var jag ute och körde en sväng sen när jag skulle iväg igen efter typ 2 timmar så börjar den bete sig jävlig märkligt..
jag kommer hem nätt och jämt så idag var jag ute och kollade lite på han och han startar perfekt och går på tomgång perfekt men sen när jag gasar jätte lite så börjar den bluddra och vill bara dö, sen släpper man på gasen så går den bra igen på tomgången...
 sen la jag märke till att de kommer typ jätte lite vätska av något slag från utblåstet??? snälla fort hjälp  ()p ()p ()p

Utloggad Delarium

SV: snabb hjälp. LTZ400
« Svar #1 skrivet: 2 maj 2011 kl. 11:43:08 »
Börja med att kolla om du har några luftläckor någonstans (använd startgas). Kolla även så tändstiften(/et) är OK.
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad ovechkiin

SV: snabb hjälp. LTZ400
« Svar #2 skrivet: 2 maj 2011 kl. 11:47:59 »
de märkliga var ju att de hända pangbom bara  ??? att han inte ville gå på högt varv.. har inge startgas hemma men används inte de bara om de är svårt o få igång han?

Utloggad Delarium

SV: snabb hjälp. LTZ400
« Svar #3 skrivet: 2 maj 2011 kl. 11:56:27 »
Om den går skapligt på tomgång, men inte på full fart kan tyda på att luft/bränsleblandningen alt förbränningen är fel. Så en luftläcka, fel på soppatillförsel (stopp i filter, slangar, skit i förgasare osv) alt att tändstiftet är dåligt.
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad ovechkiin

SV: snabb hjälp. LTZ400
« Svar #4 skrivet: 2 maj 2011 kl. 12:02:58 »
huuh.. men måste då skruva av tanken för att komma åt filtret i bensinkranen och blandannat kolla stiftet.. men går de med bensin i eller måste man tömma skiten??

Utloggad Delarium

SV: snabb hjälp. LTZ400
« Svar #5 skrivet: 2 maj 2011 kl. 13:02:39 »
Har inte skruvat LTZ400, så överlåter den frågan till någon annan.

Däremot skulle jag börja med att kolla slangar, stift och luftfilter först innan du kanske börjar rodda med soppakranen. Prova ställ kranen på reserven och se om det påverkar något.
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Onlyhenke

SV: snabb hjälp. LTZ400
« Svar #6 skrivet: 2 maj 2011 kl. 14:40:41 »
Kan vara statorn som inte funkar vid högre varv.
""""DINLI-Touching everyone’s feelings""""
1. Dinli 450 orange Allround-EDITION
-Fullflödes UNI luftfilter, Fullflödes slip-on, Fullflödes filterolja

2.Dinli 450 black nice-edition
- Not ready yet ....

3. Kazuma mercat/wombat 50.
-Röd och fin

ATV/Quad Tillbehör och Dinli projekt
www.bahnhof.se/wb954593

Utloggad ovechkiin

SV: snabb hjälp. LTZ400
« Svar #7 skrivet: 2 maj 2011 kl. 16:28:44 »
har nu skruvat loss tanken och skröv av bensinkranen för att kolla filtret och de var lugnt.. men därimot så kollade jag stiften och, vet inte vad det heter men,
 där den får gnistan imellan inte kroken den andra lilla punkten har typ fått sig en kyss för jag gemförde med ett motocross stift och de är en jäkla skillnad på det, halva "punkten" är borta,nedbränd..
så skall in och köpa ett imorgon för det är förmodligen de???

vad är en startorn??

Utloggad Onlyhenke

SV: snabb hjälp. LTZ400
« Svar #8 skrivet: 2 maj 2011 kl. 18:09:47 »


vad är en startorn??

Se det som en tändspole på en bil
""""DINLI-Touching everyone’s feelings""""
1. Dinli 450 orange Allround-EDITION
-Fullflödes UNI luftfilter, Fullflödes slip-on, Fullflödes filterolja

2.Dinli 450 black nice-edition
- Not ready yet ....

3. Kazuma mercat/wombat 50.
-Röd och fin

ATV/Quad Tillbehör och Dinli projekt
www.bahnhof.se/wb954593

Utloggad ovechkiin

SV: snabb hjälp. LTZ400
« Svar #9 skrivet: 2 maj 2011 kl. 21:51:43 »
hm okej men skall köpa nytt stift och hoppas att det är felet  :D

Utloggad jollen88

SV: snabb hjälp. LTZ400
« Svar #10 skrivet: 23 november 2011 kl. 23:09:08 »
hm okej men skall köpa nytt stift och hoppas att det är felet  :D

Höj

Undrar vad du hade för fel för min börja också helt plötsligt här om dagen:S
exakt samma fel som din

Tacksam för svar

Utloggad vespa

SV: snabb hjälp. LTZ400
« Svar #11 skrivet: 24 november 2011 kl. 16:15:31 »
Det borde vara lag på att gå in och skriva vad felet och åtgärden var så att man eventuellt kan hjälpa andra på samma sätt som man själv fått hjälp innan man drog från forumet igen.

 


Online just nu.

139 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 190. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme