Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Problem med belysning och blinkers  (lĂ€st 6657 gĂ„nger)

Utloggad Malux

Problem med belysning och blinkers
« skrivet: 23 april 2011 kl. 11:15:53 »
Hej.

HÄller pÄ att gÄ över elsystemet pÄ min LTZ och har lite frÄgor hur strÄlkastarna ska fungera i orginalutförande?
Har letat efter ett elschema pÄ dresels prylar utan resultat.
Dom tvÄ glödlamporna har ju tvÄ glödtrÄdar per lampa. Hur Àr det tÀnkt att det ska lysa vid hel och halvljus? Och ska p-ljus kopplas pÄ en glödtrÄd?
DÄ lyser det ganska starkt jÀmfört med en bil dÀr det bara glöder svagt.

Har mÀtt lite pÄ kablarna och har kommit fram till följande:
NÀr jag vÀljer p-ljus pÄ handtaget fÄr jag 13v pÄ brun kabel.
nÀr jag vÀljer halvljus fÄr jag 13v pÄ BlÄ kabel, men jag har fortfarande 13v pÄ p-lus
Trycker jag sedan pÄ hel/halvljus knappen fÄr jag 13V pÄ gul kabel och ingenting pÄ blÄ. Men fortfarande pÄ p-ljus.

Bifogar en bild pÄ hur jag tÀnkt koppla. Men vet inte ifall det Àr rÀtt. Samt hur positionsljuset ska fungera?

FrÄga tvÄ
Har monterat diodblinkers pÄ hojen, och nu blinkar det i alla fyra oavsett vilket hÄll jag blinkar pÄ.
Beter sig blinkersrelÀerna sÄ hÀr nÀr man ansluter LED-blinkers eller kan det vara nÄgot annat fel? Har för mig att relÀerna brukar blinka snabbare nÀr nÄgot Àr fel och inte blinka i alla fyra blinkers.

Hoppas att nĂ„gon Ă€r el-kunnig och kan hjĂ€lpa mig. Vill ut och köra  :D
« Senast Ă€ndrad: 23 april 2011 kl. 11:23:33 av Malux »
SUZUKI LTZ 400 2007

Utloggad Wbugs

SV: Problem med belysning och blinkers
« Svar #1 skrivet: 1 maj 2011 kl. 08:15:18 »
Tjenis
Jag rev isÀr mitt elsystem för en vecka sedan, det har varit en duktig klÄpare innan mig som skarvat med sockerbitar och klippt kablar, ser ut som fan, nu mÄste jag stÀda lite. SÄ jag tÀnkte kolla hur det gick med din koppling?
Jag tÀnkte koppla som du hade ritat. Vilken valde du som halvljus, nedre eller övre lampan?
Fick du bra halvljus bild sÄ de inte blir kinkiga pÄ bilprovningen?

//Wbugs
Dresel LTZ-400
ALBA Helsystem
K&N filter

Utloggad Wbugs

SV: Problem med belysning och blinkers
« Svar #2 skrivet: 5 maj 2011 kl. 11:45:09 »
FrĂ„gan Ă€r vart man fĂ„r tag pĂ„ vattentĂ€ta kontakter sĂ„ man kan pressa nya??  :dntknow:
Dresel LTZ-400
ALBA Helsystem
K&N filter

Utloggad StefanN

SV: Problem med belysning och blinkers
« Svar #3 skrivet: 6 maj 2011 kl. 01:37:06 »
FrĂ„gan Ă€r vart man fĂ„r tag pĂ„ vattentĂ€ta kontakter sĂ„ man kan pressa nya??  :dntknow:
http://www.summitracing.com/parts/SUM-900403/?rtype=10

www.elfa.se borde ha ocksÄ...
« Senast Ă€ndrad: 6 maj 2011 kl. 01:38:47 av StefanN »
Polaris XP delar sÀljes!!! <---klicka

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka dÀr -> www.satvf.se

Utloggad Wbugs

SV: Problem med belysning och blinkers
« Svar #4 skrivet: 6 maj 2011 kl. 06:34:09 »
Dom pÄ Summit Racing har jag kollat pÄ, men jag hittar inga pÄ ELFAS kuddiga hemsida sÄ jag fÄr nog ta och ringa till dom och se om dom kan hjÀlpa mig, annars sÄ har jag hittat pÄ Xenonkungen, de har AMP och KET kontakter, men dÄ Àr dom 1 eller 2 pol, har inte kollat med dom om dom kan fÄ fram 3 alt 4 poliga.

//Wbugs
Dresel LTZ-400
ALBA Helsystem
K&N filter

Utloggad Malux

SV: Problem med belysning och blinkers
« Svar #5 skrivet: 19 maj 2011 kl. 12:45:27 »
Tjenis
Jag rev isÀr mitt elsystem för en vecka sedan, det har varit en duktig klÄpare innan mig som skarvat med sockerbitar och klippt kablar, ser ut som fan, nu mÄste jag stÀda lite. SÄ jag tÀnkte kolla hur det gick med din koppling?
Jag tÀnkte koppla som du hade ritat. Vilken valde du som halvljus, nedre eller övre lampan?
Fick du bra halvljus bild sÄ de inte blir kinkiga pÄ bilprovningen?

//Wbugs

Det slutade med att jag kopplade som jag ritat i mitt första inlÀgg.
Valde nedre trĂ„den pĂ„ den nedre lampan som p-ljus, och den övre trĂ„den som halvljus. Och bĂ€gge trĂ„dar pĂ„ den övre lampan som helljus. ÅterstĂ„r att se ifall Bilprovningen godtar det, ska pĂ„ besiktning den 31 maj.

Köpte kontakter med lÄsning pÄ Kjell o Co. Som sÀljs i olika poltal. Sedan drog jag krympslang över kontakten och kablar.

Lyckade ocksÄ lösa blinkers problemet. Var dioderna i sjÀlva el-reglaget pÄ styret dom var trasiga. Klippte sedan bort allt som har med varningsblinkersen att göra. Behövs ÀndÄ inte enligt Bilprovningen.
SUZUKI LTZ 400 2007

Utloggad Wbugs

SV: Problem med belysning och blinkers
« Svar #6 skrivet: 20 maj 2011 kl. 09:45:21 »
Tjenis
Jag kopplade som du hade ritat, sÄ det ska bli spÀnnande hur det gÄr för dig pÄ bilprovningen, vÀntar pÄ resultat.

Ska in till K&Co och kolla pÄ kontakterna har du nÄgot art nr.
Behöver man inte ha varningsblinkers!?!?!
//Artin
Dresel LTZ-400
ALBA Helsystem
K&N filter

Utloggad Lowest

SV: Problem med belysning och blinkers
« Svar #7 skrivet: 20 maj 2011 kl. 10:57:35 »
Hej.

HÄller pÄ att gÄ över elsystemet pÄ min LTZ och har lite frÄgor hur strÄlkastarna ska fungera i orginalutförande?
Har letat efter ett elschema pÄ dresels prylar utan resultat.
Dom tvÄ glödlamporna har ju tvÄ glödtrÄdar per lampa. Hur Àr det tÀnkt att det ska lysa vid hel och halvljus? Och ska p-ljus kopplas pÄ en glödtrÄd?
DÄ lyser det ganska starkt jÀmfört med en bil dÀr det bara glöder svagt.

Har mÀtt lite pÄ kablarna och har kommit fram till följande:
NÀr jag vÀljer p-ljus pÄ handtaget fÄr jag 13v pÄ brun kabel.
nÀr jag vÀljer halvljus fÄr jag 13v pÄ BlÄ kabel, men jag har fortfarande 13v pÄ p-lus
Trycker jag sedan pÄ hel/halvljus knappen fÄr jag 13V pÄ gul kabel och ingenting pÄ blÄ. Men fortfarande pÄ p-ljus.

Bifogar en bild pÄ hur jag tÀnkt koppla. Men vet inte ifall det Àr rÀtt. Samt hur positionsljuset ska fungera?

FrÄga tvÄ
Har monterat diodblinkers pÄ hojen, och nu blinkar det i alla fyra oavsett vilket hÄll jag blinkar pÄ.
Beter sig blinkersrelÀerna sÄ hÀr nÀr man ansluter LED-blinkers eller kan det vara nÄgot annat fel? Har för mig att relÀerna brukar blinka snabbare nÀr nÄgot Àr fel och inte blinka i alla fyra blinkers.

Hoppas att nĂ„gon Ă€r el-kunnig och kan hjĂ€lpa mig. Vill ut och köra  :D

Vilka lampor anvÀnder du dresels grodögon eller orginallamporna ?

Lamporna har 2 trÄdar ena Àr halvljus och de andra Àr helljus.

Som du har kopplat har du parkering pÄ endera halv/helljustrÄd och halvljuset Àr kopplat pÄ halv/helljustrÄd pÄ den ena lampan och pÄ den andra lampan har du kopplat hel pÄ bÄde halv och helljustrÄden.

Som jag fattar sÄ har du bÄde halv och helljus tÀnt samtidigt i ena lampan. Parkeringen lyser Àven pÄ bÄde halv och helljus det gör det pÄ dom flesta fordon.

Koppla blÄ halvljuskabel pÄ ena lampans halvljus och den gula helljuskabel pÄ helljuset pÄ bÀgge lamporna.Du fÄr skippa att koppla in ena halvljustrÄden pÄ ena lampan.

SÀtt pÄ en liten lampa som du har parkeringen i det finns smÄ som Àr e-mÀrkta.

Som det Ă€r kopplat nu lĂ€r inte bilprovningen gilla  :nono:
« Senast Ă€ndrad: 20 maj 2011 kl. 10:59:07 av Lowest »
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplÄtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
HjÀlmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvÀrme

Barossa 250 -05

SĂ„lda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad Malux

SV: Problem med belysning och blinkers
« Svar #8 skrivet: 20 maj 2011 kl. 18:28:13 »
Hej.

HÄller pÄ att gÄ över elsystemet pÄ min LTZ och har lite frÄgor hur strÄlkastarna ska fungera i orginalutförande?
Har letat efter ett elschema pÄ dresels prylar utan resultat.
Dom tvÄ glödlamporna har ju tvÄ glödtrÄdar per lampa. Hur Àr det tÀnkt att det ska lysa vid hel och halvljus? Och ska p-ljus kopplas pÄ en glödtrÄd?
DÄ lyser det ganska starkt jÀmfört med en bil dÀr det bara glöder svagt.

Har mÀtt lite pÄ kablarna och har kommit fram till följande:
NÀr jag vÀljer p-ljus pÄ handtaget fÄr jag 13v pÄ brun kabel.
nÀr jag vÀljer halvljus fÄr jag 13v pÄ BlÄ kabel, men jag har fortfarande 13v pÄ p-lus
Trycker jag sedan pÄ hel/halvljus knappen fÄr jag 13V pÄ gul kabel och ingenting pÄ blÄ. Men fortfarande pÄ p-ljus.

Bifogar en bild pÄ hur jag tÀnkt koppla. Men vet inte ifall det Àr rÀtt. Samt hur positionsljuset ska fungera?

FrÄga tvÄ
Har monterat diodblinkers pÄ hojen, och nu blinkar det i alla fyra oavsett vilket hÄll jag blinkar pÄ.
Beter sig blinkersrelÀerna sÄ hÀr nÀr man ansluter LED-blinkers eller kan det vara nÄgot annat fel? Har för mig att relÀerna brukar blinka snabbare nÀr nÄgot Àr fel och inte blinka i alla fyra blinkers.

Hoppas att nĂ„gon Ă€r el-kunnig och kan hjĂ€lpa mig. Vill ut och köra  :D

Vilka lampor anvÀnder du dresels grodögon eller orginallamporna ?

Lamporna har 2 trÄdar ena Àr halvljus och de andra Àr helljus.

Som du har kopplat har du parkering pÄ endera halv/helljustrÄd och halvljuset Àr kopplat pÄ halv/helljustrÄd pÄ den ena lampan och pÄ den andra lampan har du kopplat hel pÄ bÄde halv och helljustrÄden.

Som jag fattar sÄ har du bÄde halv och helljus tÀnt samtidigt i ena lampan. Parkeringen lyser Àven pÄ bÄde halv och helljus det gör det pÄ dom flesta fordon.

Koppla blÄ halvljuskabel pÄ ena lampans halvljus och den gula helljuskabel pÄ helljuset pÄ bÀgge lamporna.Du fÄr skippa att koppla in ena halvljustrÄden pÄ ena lampan.

SÀtt pÄ en liten lampa som du har parkeringen i det finns smÄ som Àr e-mÀrkta.

Som det Ă€r kopplat nu lĂ€r inte bilprovningen gilla  :nono:

Du har uppfattat rÀtt.
Åker in och besiktigar hojen, sĂ„ fĂ„r vi se vad dom sĂ€ger. Annars fĂ„r jag vĂ€l koppla som du föreslagit. Dock drar jag mig för det, för att slippa klippa bort krympslang och kontaktera om i kontakten.
Tycker att ljusbilden blev bÀst vid ovan kombination. Dock sÄ hade jag velat att parkeringsljuset varit slÀckt vid hel och halvljus, och endast varit tÀnt vid val av P-ljus pÄ styret.

Tjenis
Jag kopplade som du hade ritat, sÄ det ska bli spÀnnande hur det gÄr för dig pÄ bilprovningen, vÀntar pÄ resultat.

Ska in till K&Co och kolla pÄ kontakterna har du nÄgot art nr.
Behöver man inte ha varningsblinkers!?!?!
//Artin

Återkommer nĂ€r jag besiktigat!

Art.nr. pÄ kontakten jag har anvÀnt Àr 37-335 denna Àr 2x3 polig.
Kontakten i sig Àr inte vattentÀt, men att vÀrma pÄ tvÄ bitar krympslang löser problemet. Har kört i bÀckar och i ösregn utan problem.

Kontakterna finns med olika antal poler och uppbyggnad för att hitta dom andra:
GÄ in pÄ kjell.com
VÀlj "El-produkter" --> "Svagström" --> "Kontaktdon med snÀpplÄs"
SUZUKI LTZ 400 2007

Utloggad Micke Ax

SV: Problem med belysning och blinkers
« Svar #9 skrivet: 28 maj 2011 kl. 21:50:35 »
Hur gick det?
Jag antar att Drezzzel har lite andra kablar? Men jag bifogar schema över en LTZ orginal.

« Senast Ă€ndrad: 28 maj 2011 kl. 21:58:25 av Micke Ax »
Kawasaki KFX400-03 SĂ„ld
Suzuki LTZ400 -07 SĂ„ld
KTM XC525 -10

Utloggad Malux

SV: Problem med belysning och blinkers
« Svar #10 skrivet: 31 maj 2011 kl. 19:13:08 »
Har idag besiktigat hojen.
Belysningen gick igenom. Ljusbilden var godkÀnd. Besiktningsmannen justerade ner ljuset lite, dÄ det stod för högt men annars inget.

Dock sÄ fÄr jag Äka in pÄ efterkontroll pga avsaknad av parkeringsbroms.
Förra Àgaren har plockat bort hela parkeringsbromssystemet. Jag hoppades pÄ att dom inte skulle sÀga nÄgot. AnvÀnder aldrig parkeringsbroms ÀndÄ. SÄ jag fÄr fundera ut nÄgon simpel lösning.
Killarna pÄ bilprovningen hade ett tips som jag ska se ifall det gÄr att tillÀmpa i verkligheten.
« Senast Ă€ndrad: 31 maj 2011 kl. 19:15:41 av Malux »
SUZUKI LTZ 400 2007

Utloggad StefanN

SV: Problem med belysning och blinkers
« Svar #11 skrivet: 31 maj 2011 kl. 19:24:52 »
HÀng en kil i ett snöre som du stoppar i glipan som blir nÀr du trycker in handbromshandtaget!!?
Polaris XP delar sÀljes!!! <---klicka

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka dÀr -> www.satvf.se

 


Online just nu.

155 gÀster, 0 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 179. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme