Men du ställer faktiskt frågor som är mer eller mindre omöjliga att svara på."Hur mycket suger cvt?"Ja du, hur långt är ett snöre... Och om det enda du tidigare kört med styre är moped, ja då är alla dessa pigga.Sen HUR pigga är omöjligt att svara på, men de är piggare än en moped ja.Dessa maskiner toppar ju typ dubbelt vad en moped gör.Maskinerna som räknas upp är lite av äpplen och päron, dessutom finns några av dem i olika versioner... SMC300 finns ju tex som quad med manuell låda och som arbetsfyrhjuling och då med CVT (enbart bakhjulsdriven).Sen kommer CF:en in som ju är en arbetsmaskin med allhjulsdrift och typ dubbla vikten mot de andra och helt andra användningsområden.Så att svaren blir svårtydda beror nog faktiskt lite på frågorna som sådana.Det är helt omöjligt att svara på grundfrågan, lika svårt är det att ge svar på "hur pigga" de är, särskilt när det inte går att utläsa vilka maskiner det frågas om....och sen då detta med äpplen och päron.Forumet och folket här är jättebra, men i ditt fall får du kanske börja med verkligheten!Provkör helt enkelt några olika, du har säkert nån återförsäljare i närheten, åk dit och tryck på mopedhjälmen och PROVA!Då får du en referens, eller kanske flera... och då kommer du att märka att det är både lättare att ställa frågor och även att få bra svar. För övrigt får man en Dinli 450 för under 20, om man inte kräver nytt... och ett märke du borde kika på dessutom är Adly, de har bla en 300 som är piggare än SMC:s 300 och med riktiga skärmar...Eller är det en arbetsmaskin som typ CF:en du letar efter?
Bla bla bla...SMC 300Dinli 350Access 300Access 400Cf moto 500 Black EDBla bla bla....Vad gäller dom andra frågorna så är det så enkelt att om man har kört två eller flera av nämnda maskiner så kan man svara med en enkel jämförelse dom emellan. Begagnat eller nytt har jag aldrig nämnt. Har heller inte bett om tips om andra maskiner. Att vissa gärna vill göra det ändå är inget som jag bryr mig om...men det är tråkigt att jag skall dumförklaras och förlöjligas. Jag skriver själv att "pigghet" är subjektivt och väntar mig då självklart inga glasklara svar utan helt enkelt jämförelser och upplevelser. Om jag vill ett arbetsfordon eller en quad är helt ointressant då jag mycket tydligt har angett vilka maskiner jag undrar över. Bla bla bla....
Citat från: godsherren skrivet 23 april 2011 kl. 13:27:42Bla bla bla...SMC 300Dinli 350Access 300Access 400Cf moto 500 Black EDBla bla bla....Vad gäller dom andra frågorna så är det så enkelt att om man har kört två eller flera av nämnda maskiner så kan man svara med en enkel jämförelse dom emellan. Begagnat eller nytt har jag aldrig nämnt. Har heller inte bett om tips om andra maskiner. Att vissa gärna vill göra det ändå är inget som jag bryr mig om...men det är tråkigt att jag skall dumförklaras och förlöjligas. Jag skriver själv att "pigghet" är subjektivt och väntar mig då självklart inga glasklara svar utan helt enkelt jämförelser och upplevelser. Om jag vill ett arbetsfordon eller en quad är helt ointressant då jag mycket tydligt har angett vilka maskiner jag undrar över. Bla bla bla....Om du redan har sållat dig fram till dom där kvalitetsmaskinerna så borde väl du veta tillräckligt om dom kan man tycka, eftersom du inte är intresserad av några andra maskiner så borde väl dom där du räknat upp vara bäst?Jag vet inte om du gjort någon egen forskning alls på dom modellerna du räknar upp. Men det är väl inte många av dom där som får några större ovationer när det gäller effekt, och du var ju ändå lite intresserad av det?Så ska du gnälla över att någon tar sig tid att ge tips om andra maskiner så tycker jag du borde ta en alvedon och gå och lägga dig en stund.Du är ju knappast den första som gått med köpfunderingar, så läs lite gamla köpråd så kanske du slipper bli förnärmad om någon skriver fel till dig.
He he...nä så omogen är jag inte...Kan mycket väl tänka mig att köpa någon annan modell. Att ja ville ha info om just dessa är för att dom sträcker sig mellan ganska lätt 270cc med manuell låda till rejält tung 500cc med cvt. Att en dinli 450 kör i åttor runt en smc 300 kan jag räkna ut själv. Men hur det är mellan dom uppräknade maskinerna i trådstarten är jag inte lika säker på....där av frågan?