ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: Vilka maskiner tål inte den nya E10
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 3 [4]  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Vilka maskiner tål inte den nya E10  (läst 14112 gånger)

Utloggad trapper™

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 180
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • AtvNerd TerrängGruppen Wermland™
    • Visa profil
trapper™
SV: Vilka maskiner tål inte den nya E10
« Svar #36 skrivet: 14 april 2011 kl. 11:46:05 »
har du en Buick borde de väl inte va några problem mad att köra om  :hmmm: de klarar ju tom ja med min gamla Saab 9-5 diesel  :whip:
Anmäl till moderator   Loggat
Smc j-max 700cc
Kazuma 150cc
Loncin 90cc
Stiga Park till lilla gräsplätten på 50 kvadrat :)

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Vilka maskiner tål inte den nya E10
« Svar #37 skrivet: 14 april 2011 kl. 12:15:58 »
Citat från: trapperbee skrivet 14 april 2011 kl. 10:18:33
jag har varit med i det exprimentet med timmerbilarna och med att få med en bunt till på virkesbilen så blir man miljövänligare av den enkla anledningen att man behöver inte köra så många ggr från virkesupplaget till tex Gruvöns bruk, man får med mer , mindre körning = mindre med utsläpp,, det är ingen större skillnad på dieselförbrukningen,kanske 1 dl mer på milen men på ett år har man ändå tjänat in ca en 1/3 av vad man skulle ha fått av att behöva att kör mera,större lastbilar högre vikt då sparar man på miljön hur konstigt det än låter, sen håller ja med om att mer skulle kunna gå via järnväg men det blir svår inom virkesbranchen, det körs redan mkt virke med järnväg,,

ETT?
http://www.skogforsk.se/sv/forskning/Logistik/ETT-Modulsystem-for-Skogstransporter/ETT-En-Trave-Till/


Citat från: Oskar P skrivet 14 april 2011 kl. 11:14:20
men hur fan ska man kunna köra om dom här ångloken då?? dalsländska vägar har ju inte så många rakor så det blir ju ibland lite vågade omkörningar när det ligger 2 lastbilar i rad och lusar, och att köra i 80 pallar jag inte! min buick drar mindre soppa i 100 än i 80!

Kanske läge att sälja den där bilen då och skaffa nåt bättre...?  :whip:
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Narmasil™

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3216
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Narmasil™
SV: Vilka maskiner tål inte den nya E10
« Svar #38 skrivet: 14 april 2011 kl. 13:38:09 »
Jag kan ju tycka att på dom små dalsländska vägarna är ju inte direkt passande att köra Link bilar. Men på motorvägarna borde det näst intill vara straffbart att köra vanlig Trailer och vanlig Långtradare (bil + släp).  Trailers är ju ett snabbt system för att lasta och lossa på terminaler. Men att plöja motorväg från Karlstad till Tyskland med "halvfull" som ändå trailers är är ju långt ifrån ekonomiskt för plånboken. Visst drar den kanske lite, men den måste köra dubbelt så mycket som en Link t.ex för att få med lika mycket grejer.

Sen borde dessa kör och vilotiders nazisterna vi kallar för trafikpoliser ta och kamma sig lite. Få hejdlösa böter bara för man flyttar bilen. Snart blir det giljotin bara man startar lastbilen på fel klockslag och vem har lust att köra så?. Finns många scheman som kraschar tack vare 80 km/h gränsen som faktiskt många inte kör efter. Dom flesta lastbilarna ligger ju på maxfart (90). Visst drar det mer diesel men företaget kan spara in på det ändå eftersom det med tanke på kör och vilotider kommer du inte lika långt i 80 som 90 och därför inte hinner till ditt mål utan det tar en dag extra.

Hejja överlass!  :headbang:


Anmäl till moderator   Loggat
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Utloggad Svezon™

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 694
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Svezon™
SV: Vilka maskiner tål inte den nya E10
« Svar #39 skrivet: 3 maj 2011 kl. 10:26:16 »
Citat från: trapperbee skrivet 14 april 2011 kl. 10:18:33
Citat från: Oskar P skrivet 13 april 2011 kl. 23:18:31
jag tycker det skulle läggas större vikt vid att bygga ut järnvägen så man kan få bort en del lastbilar från vägarna, samt korta ner totallängden till EU-standard, jag HATAR att ha en (eller 2) 25.25 meters ekipage som lusar fram i 80 framför mig.. och jag HATAR ännu mer de nya 30 meters timmerbilarna med 2 släp som körs på försök här i trakten, ett satans helvete att komma om skiten bara... lägger man ut mer på järnväg så slipper man väglusarna och dieselpriset sjunker, jippie! :djump:
och som en omedelbar akut nödåtgärd skulle jag vilja att hastighetsregulatorn i lastbilar avskaffas samt att fullsize-dragarna förses med 1000hk motorer så dom kan hålla 90 även uppför, inte som nu 35-40 med irriterade bilister bakom..

jag har varit med i det exprimentet med timmerbilarna och med att få med en bunt till på virkesbilen så blir man miljövänligare av den enkla anledningen att man behöver inte köra så många ggr från virkesupplaget till tex Gruvöns bruk, man får med mer , mindre körning = mindre med utsläpp,, det är ingen större skillnad på dieselförbrukningen,kanske 1 dl mer på milen men på ett år har man ändå tjänat in ca en 1/3 av vad man skulle ha fått av att behöva att kör mera,större lastbilar högre vikt då sparar man på miljön hur konstigt det än låter, sen håller ja med om att mer skulle kunna gå via järnväg men det blir svår inom virkesbranchen, det körs redan mkt virke med järnväg,,

Kan du inte berätta om det experimentet som dom gjorde på dig när du var barn i stället? Så jag kan få en förklaring varför du  är som du är!  :lol:
« Senast ändrad: 4 maj 2011 kl. 16:22:42 av Svezon™ »
Anmäl till moderator   Loggat
Suzuki King Quad 750

Utloggad trapper™

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 180
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • AtvNerd TerrängGruppen Wermland™
    • Visa profil
trapper™
SV: Vilka maskiner tål inte den nya E10
« Svar #40 skrivet: 3 maj 2011 kl. 13:10:14 »
Citat från: Svezon™ skrivet  3 maj 2011 kl. 10:26:16
Citat från: trapperbee skrivet 14 april 2011 kl. 10:18:33
Citat från: Oskar P skrivet 13 april 2011 kl. 23:18:31
jag tycker det skulle läggas större vikt vid att bygga ut järnvägen så man kan få bort en del lastbilar från vägarna, samt korta ner totallängden till EU-standard, jag HATAR att ha en (eller 2) 25.25 meters ekipage som lusar fram i 80 framför mig.. och jag HATAR ännu mer de nya 30 meters timmerbilarna med 2 släp som körs på försök här i trakten, ett satans helvete att komma om skiten bara... lägger man ut mer på järnväg så slipper man väglusarna och dieselpriset sjunker, ojippie! :djump:
och som en omedelbar akut nödåtgärd skulle jag vilja att hastighetsregulatorn i lastbilar avskaffas samt att fullsize-dragarna förses med 1000hk motorer så dom kan hålla 90 även uppför, inte som nu 35-40 med irriterade bilister bakom..

jag har varit med i det exprimentet med timmerbilarna och med att få med en bunt till på virkesbilen så blir man miljövänligare av den enkla anledningen att man behöver inte köra så många ggr från virkesupplaget till tex Gruvöns bruk, man får med mer , mindre körning = mindre med utsläpp,, det är ingen större skillnad på dieselförbrukningen,kanske 1 dl mer på milen men på ett år har man ändå tjänat in ca en 1/3 av vad man skulle ha fått av att behöva att kör mera,större lastbilar högre vikt då sparar man på miljön hur konstigt det än låter, sen håller ja med om att mer skulle kunna gå via järnväg men det blir svår inom virkesbranchen, det körs redan mkt virke med järnväg,,

Kan du inte berätta om det experimentet som dom gjorde på dig när du var barn i stället? Så jag kan få en förklaring varför du som du är!  :lol:i
 
dom lät mig ju bo hos dig  :whip:
Anmäl till moderator   Loggat
Smc j-max 700cc
Kazuma 150cc
Loncin 90cc
Stiga Park till lilla gräsplätten på 50 kvadrat :)

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Vilka maskiner tål inte den nya E10
« Svar #41 skrivet: 4 maj 2011 kl. 11:13:24 »


Citat från: Oskar P skrivet 14 april 2011 kl. 11:14:20
men hur fan ska man kunna köra om dom här ångloken då?? dalsländska vägar har ju inte så många rakor så det blir ju ibland lite vågade omkörningar när det ligger 2 lastbilar i rad och lusar, och att köra i 80 pallar jag inte! min buick drar mindre soppa i 100 än i 80!

Kanske läge att sälja den där bilen då och skaffa nåt bättre...?  :whip:
 
[/quote]




bilen är suverän, det är vägarna som är felkonstruerade. det ska vara raka, fina, jämna vägar där folk håller en behaglig cruise-fart på 100-120!
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Delarium

  • nananananna..BATMAN
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1325
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • In Trance We Trust
    • Visa profil
Delarium
SV: Vilka maskiner tål inte den nya E10
« Svar #42 skrivet: 4 maj 2011 kl. 12:43:08 »
Känns som tråden "derailat" rejält.
Anmäl till moderator   Loggat
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 3 [4]  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: Vilka maskiner tål inte den nya E10
 


Online just nu.

604 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Sigge01
Flest online idag: 635. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info