Vad jag undrar är vad man förväntar sig att få för kvalitet för 14900kr? när en Taiwanes med samma storlek på motor kostar 40000kr, eller en Japan för 50-60kkr.Man måste ju ha i bakhuvudet att det kan gå illa om man köper en sån. Men är inte en återförsäljare tvungen att lämna ngt års garanti på sakerna de säljer?
Många tycker att kinamskinerna är kass, har själv en som funkar hur bra som helst! Lägg ner en timmes skruvande innan uppstart, loctita alla skruv känn på alla skruv, ställ in hjulena fram, kolla alla olljor, fyll på fett i nipplarna, m.m.m. detta gör man även på de sk . "bättre" och dyrare maskinerna, vem faan kan garantera att all skruv är dragna från fabrik?? Har hållt på med motocross och kört på elitnivå, åkt japanskt och även österikiskt och inte faan är det bara att starta och köra, det handlar inte om att kinas e skit, det handlar om okunskap! Å gött ny fyrhjuling ut och köra direkt, full gas bara tror faan att skiten inte håller.Som sagt lägg ner lite omsorg på maskinen..... varmkör och låt den stå och puttra 10 min, töm ur oljan, häll i ny kvalitetsolja... kör in den runt en timme, växla upp och ner, kör lungt så att allt får slita in sig....Tack för mig// Fredrik