ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Yamaha (Moderatorer: Rickard Marklund, cARLBOM) »
  • Ämne: Trim snack Raptor 700
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2 ... 6  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Trim snack Raptor 700  (läst 20912 gånger)

Utloggad pro-quad

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 438
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
pro-quad
Trim snack Raptor 700
« skrivet: 6 april 2011 kl. 22:13:28 »
Det finns mkt att läsa på moddedraptor. Men jag tänkte om vi kunde dela lite erfarenheter samt ider på svenska här gällande trimma sin Raptor 700a

Produkt tips/snack/effekt skillnader:

1- Vilken/vilka bränsle boxar (efi) är dom ledande/troligen bästa nu? =
2- Avgassystem dual & enkel ?
3- Luftfilter ?
4- Kolvar ?
5- Kam steg 1 vs 2 & 3
6- CDI trim , vilket ?
7- Drevning `?
8- Koppling ?
9- Turbo ?
10- Big bore & strokening ?

Snacket och frågorna kan börja  :) fördelar/nackdelar/effekt osv

Anmäl till moderator   Loggat
köpte min första Quad 2003 och körde till 2005
började köra nu igen 2010
Älskar min trimmade Raptor 700a :)

Utloggad johanbiff

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 186
  • Total likes: 0
    • Visa profil
johanbiff
SV: Trim snack Raptor 700
« Svar #1 skrivet: 7 april 2011 kl. 18:06:45 »
Citat från: pro-quad skrivet  6 april 2011 kl. 22:13:28
Det finns mkt att läsa på moddedraptor. Men jag tänkte om vi kunde dela lite erfarenheter samt ider på svenska här gällande trimma sin Raptor 700a

Produkt tips/snack/effekt skillnader:

1- Vilken/vilka bränsle boxar (efi) är dom ledande/troligen bästa nu? =
2- Avgassystem dual & enkel ?
3- Luftfilter ?
4- Kolvar ?
5- Kam steg 1 vs 2 & 3
6- CDI trim , vilket ?
7- Drevning `?
8- Koppling ?
9- Turbo ?
10- Big bore & strokening ?

Snacket och frågorna kan börja  :) fördelar/nackdelar/effekt osv



1-pc3/pc5
2-duals om du vill ha mer än big 3 annars singel
3-pro design med k&n?
4-11.5:1 tech från tqs?
5-steg 1 cam är väl knappast lönt iaf om vi snackar hotcam..tor dem flesta kör på steg 3 för skillnade mot steg 2 och 3 är jy samma fast 2hk mer på toppen med steg 3 annars samma kurva o sånt
6-dynatech
7-15t fram om du kör 20" hjul. vägdäck borde väl ett 16t 36t bak funka?

kan snart svara på med egna ord vad dem 3 översta kommer att göra för min hojj..to be continued..
Anmäl till moderator   Loggat
raptor 700 -07se
dual barkers
pc5
proflow+k&n

Utloggad LAHA

  • Spyderryder
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2060
  • Total likes: 0
  • Teckomatorp Skåne
    • Visa profil
LAHA
SV: Trim snack Raptor 700
« Svar #2 skrivet: 7 april 2011 kl. 21:37:03 »
Jag kör med allt på listan utom turbo och bigbore/stroke, och visst fan går det undan men inte som det gör med turbo!
När man sitter här och lägger ihop allt man köpt så hade turbo fan varit samma pengar nästan...
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Spyder RS

Utloggad kenta777

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 549
  • Total likes: 10
    • Visa profil
kenta777
SV: Trim snack Raptor 700
« Svar #3 skrivet: 8 april 2011 kl. 08:53:30 »
Citat från: LAHA skrivet  7 april 2011 kl. 21:37:03
...
När man sitter här och lägger ihop allt man köpt så hade turbo fan varit samma pengar nästan...

Men det går väl knappast att besiktiga med turbo. Blir en del mek att ta loss inför bes.
Flygande besiktning av Polisen lär väl inte heller gå så bra.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Raecer

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1676
  • Total likes: 2
    • Visa profil
Raecer
SV: Trim snack Raptor 700
« Svar #4 skrivet: 8 april 2011 kl. 09:35:16 »
Körde med de som står nedanför. Gick riktigt bra tills den skar.

Har lite grejor på väg från USA just nu som innehåller:

11,5:1 tech cp-kolv
Uppborrat gasspjäll (sett att dom bänkat med dessa i USA och fått ut 8 hk mer som mest :headbang:)
+ massa annat.

Har köpt custom tändkurvor av dl700 på raptorforum till min Dynatek oxå.

Håller på jagar nån som kan bromsa och mappa den sen när den är klar.
Anmäl till moderator   Loggat
Raptor 700SE SÅLD

Utloggad pro-quad

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 438
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
pro-quad
SV: Trim snack Raptor 700
« Svar #5 skrivet: 8 april 2011 kl. 14:18:58 »
Jag ska med handla Tec kolv, för det är den bästa nu eller ?
blir steg 3 kam. Men det får vänta ett par månader för jag vill inte börja riva just nu, han går jätte fint med helsystem,filter,sprutbox, men det ska såklart bli mer med tiden  ()p Jag tycker det är bra med denna tråd
för jag hade tänkt beställa först steg 2 kam ,. men om det är samma plus 2hk mer så klart ska det bli steg 3 kam.   Fortsätt snacket. Man vill ju höra vad ni tycker har vart bra osv

Turbo är uteslutet även om pengarna är omkring samma totalt.  Det går aldrig besiktiga , mer strul, känns fel köra på grustag mm med turbo dessutom.

Det har ryktats om ett box som har både cdi och efi grejjen, som ska nu komma till Raptor 700an  , vilken var det nu ? tydligen jäkla poppis till yama 450isarna, nån röd box som släpps till 700an snart ?  ()p

nån som vet vad det är för skillnad när kolvarna är
11.5,  13 osv ?
Anmäl till moderator   Loggat
köpte min första Quad 2003 och körde till 2005
började köra nu igen 2010
Älskar min trimmade Raptor 700a :)

Utloggad LAHA

  • Spyderryder
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2060
  • Total likes: 0
  • Teckomatorp Skåne
    • Visa profil
LAHA
SV: Trim snack Raptor 700
« Svar #6 skrivet: 8 april 2011 kl. 14:26:37 »
Det innebär att man får högre komp ju högre siffror, 11,5:1 funkar bra med vanlig handelsbensin
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Spyder RS

Utloggad Raecer

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1676
  • Total likes: 2
    • Visa profil
Raecer
SV: Trim snack Raptor 700
« Svar #7 skrivet: 8 april 2011 kl. 15:22:27 »
Ja jänkarna har en cdi box som kommer styra både tändning och insprut.

Precis som laha skriver så är de komp förhållande dessa siffror står för. 11,5:1 är de högsta man kan köra med om man vill köra handelsbensin.
Anmäl till moderator   Loggat
Raptor 700SE SÅLD

Utloggad pro-quad

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 438
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
pro-quad
SV: Trim snack Raptor 700
« Svar #8 skrivet: 8 april 2011 kl. 15:31:48 »
Ahaa så det handlar om soppan, men har ni tänkt på att i USA är soppan ca 91-92 , medans vi har 98tex, eller v power 99. skulle det inte funka med vår fina soppa med mer komp ? 95 kanske man får glömma direkt dock, vad tror ni ?

Jag undrar även om mer komp sliter på motorn och vevstake mm ?
kanske bäst hålla sig vid 11.5 där typ ? även kunna tanka 95oktan eftersom alla mackar har inte 98, och shell är ibland långt bort,. mer strul för så lite kanske ? inte värt syssla med 13kolvarna osv ? det ger ändå inte mer än 1-2 häst mer kanske men strular mer ifall man kommer till en mack som bara har 95 ?

edit.  kambyte verkar enkelt, kan jag göra det redan nu direkt med original kolv ? senare sätta i annan kolv , blir det redan med kam bättre prestanda? jag vill inte förlora kraften jag har i början heller, men öka på topp vill jag rätt omedelbart

som sagt jag har nu fmf pipa helsystem. gammal dobeck efi box, och powerflo intag med sportfilter,  la på 15drev igår,  är ruskigt nöjd med 1ans växel 2an och 3an. men när jag lägger i fyran är jag bara halv nöjd. den går bra , men 5an växel blir han lite för seg på faktiskt

jag vill inte förlora min prestanda jag har i början. bara öka mest slutet och mitten lite

era tips och erfarenheter skulle vara guldvärda få veta nu ()p
« Senast ändrad: 8 april 2011 kl. 15:44:03 av pro-quad »
Anmäl till moderator   Loggat
köpte min första Quad 2003 och körde till 2005
började köra nu igen 2010
Älskar min trimmade Raptor 700a :)

Utloggad kenta777

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 549
  • Total likes: 10
    • Visa profil
kenta777
SV: Trim snack Raptor 700
« Svar #9 skrivet: 8 april 2011 kl. 15:54:19 »
Citat från: pro-quad skrivet  8 april 2011 kl. 15:31:48
Ahaa så det handlar om soppan, men har ni tänkt på att i USA är soppan ca 91-92 , medans vi har 98tex, eller v power 99.

USA räknar på ett annat sätt så det går inte att jämföra. Det läste jag i en annan tråd i detta forum (var det Hydro som skrev?)

Man bör dessutom inte räkna med 95 oktan alls då den försvinner fram över.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad pro-quad

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 438
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
pro-quad
SV: Trim snack Raptor 700
« Svar #10 skrivet: 8 april 2011 kl. 16:26:27 »
hmmm va trist, trodde vi hade grym soppa, men då är det 11.5 kolvar som gäller och det är inte fyskam alls, i fortkättningen kommer vi väll ha 98blyfri där det finns nu hoppas jag, annars blir jag nervös
Anmäl till moderator   Loggat
köpte min första Quad 2003 och körde till 2005
började köra nu igen 2010
Älskar min trimmade Raptor 700a :)

Utloggad Raecer

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1676
  • Total likes: 2
    • Visa profil
Raecer
SV: Trim snack Raptor 700
« Svar #11 skrivet: 8 april 2011 kl. 16:55:11 »
Jag kommer köra 98 som lägst med min sen.
Angående o sätta i kam direkt o vänta med kolv rekomenderar jag inte. Kommer o tappa på botten draget.

Just fmf pipan du har är tyvärr bland dom sämsta avgasen till raptorn. Så där finns de effekt o hämta med ex barkers, lte, monster och dmc.

Sen ska du nog satsa på powercommander bränslebox, ger bättre möjligheter till justering.
Anmäl till moderator   Loggat
Raptor 700SE SÅLD

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2 ... 6  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Yamaha (Moderatorer: Rickard Marklund, cARLBOM) »
  • Ämne: Trim snack Raptor 700
 


Online just nu.

623 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
H4z3
Flest online idag: 690. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info