Hej hej,Har en 850 -10 ”Vägreggad” som nu närmar sig 75 timmar. Inte ett enda problem, rullar på bra. Har iofs. precis lagat tumgasen, den gick av vid sista körningen, om det har att göra med kvalitet eller om jag lyckats slå i knäet, brutit av den mot en gren eller liknande eller liknande vet jag inte. Jobbigt att köra genom skogen med 1cm långt gasreglage var det i alla fall.Har bytt till 27” däck på org. fälgarna. Kraft finns där så det räcker ändå. Har inte sett behovet utav ”Clutch Kit” ännu. Makalöst smidig i terräng, stock och sten samt att kryssa mellan träd. Servon är kalasskön men inget unikt för just Polaris. Saknar jag något på den, tror inte det. Har inte upplevt hittills att det skulle vara något galet eller riskområde med den. Tycker inte att den är direkt törstig heller. Allt är ju relativt och det är nog mer tummens tryck som avgör förbrukningen. Att gå in på saker som rör fyrhjulsdriften tänker jag inte göra då denna tråd med största sannolikhet kommer att spåra ur direkt. Jag gillar dock att det är hel automatiskt, inga knappar förutom 2 eller fyrhjulsdrift eller liknande. Gillar att den är smal över ”limpan”, det gör att man har riktigt bra balans när man kör, lättare att känna hur maskinen rör sig liksom, speciellt när det är trångt. Själv är jag lång och tung, något maskinen hanterar utan problem, jag sitter bra på den. En nackdel som slog mej nu är faktiskt färgen, den är ruggigt fin men det är ju inte så roligt att gnugga den mot en gran i skogen hela tiden, men å andra sidan så är ju repor inte roligt var än dom händer.En sak som man ska tänka på är ju att vinschen sitter monterad lågt. Detta gör ju att den är utsatt för lera och annat skit rätt så frekvent så man måste ombesörja wiren rätt så ofta.Skulle nog säga att XP modellerna är en kanon allround maskin, jagar man konstant de djupaste lerhålen och konstant ge fullgas så ska man nog välja något annat märke, Tycker att Can Am’en är grymt läcker, känner dock att det inte är en maskin som skulle passa till mej och för den typ utav körning jag gillar. Det är nog just detta som är det svåraste, det blir en kompromiss hur man än vänder på det. Är än så länge mycket nöjd med den, men å andra sidan så kan vad som helst hända. Peter
ärligt talat för att sticka ut näsan lite -vad är det som inte felar på dom maskinerna om man läser lite på forumet här, allt från väldigtkonstigt beteende på deras "true 4wd"... ja som sagt läs lite härinne bara...."Har du en Polaris som funkar? plocka då genast isär den o kolla varför" ........ PS. näää, jag kör inte Polaris!!
Citat från: Cornsnake skrivet 31 mars 2011 kl. 22:26:52inte sugen på en Grizzly då? eller tycker du den är för slö?jo e sugen på en grizzly åsså men Lmotor har ju så konstiga tider, ska man behöva ta ledigt från jobbet för att kolla på en fyrhjuling?Citat från: Oskar P skrivet 31 mars 2011 kl. 22:28:56nu kanske du inte är så extrem som jag, men jag skulle inte köpa en demomaskin om jag inte fick den för halva priset!jag ser ju hur demomaskiner behandlas hos ÅF, och det är nog så hos alla ÅF, körs ut på morgonen och parkeras ute, står där, kommer en kund och ska provköra, kallstartar och ger järnet, sen kommer nästa.. sen i slutet på dagen ska den köras in igen, och så håller det på.. en sån maskin har fått en så vansinnigt dålig inkörning så det påverkar garanterat motorns livslängd och även prestanda.lite roligt att du nämner det där för jag kolla hur han gjorde när han körde ut maskinen. sen fråga jag hur dom hadde gjort.Maskinen har stått inne sen ny sa han, den stog även inne när jag kom och titta på den. Sen när jag villa provköra så sa han att han skulle köra ut den åt mej och då starta han den sen fick den går ett par min innan han körde ut den.Så den kan ju vara någolunda skött, sen vet jag inte hur annat folk är men provkör jag nått nytt så har jag inte fullgas första jag gör, men som sakt det kan vara jag åsså iofs så börjar man bli lite gammal så kanske nått vätt har fasnat hehehehe
inte sugen på en Grizzly då? eller tycker du den är för slö?
nu kanske du inte är så extrem som jag, men jag skulle inte köpa en demomaskin om jag inte fick den för halva priset!jag ser ju hur demomaskiner behandlas hos ÅF, och det är nog så hos alla ÅF, körs ut på morgonen och parkeras ute, står där, kommer en kund och ska provköra, kallstartar och ger järnet, sen kommer nästa.. sen i slutet på dagen ska den köras in igen, och så håller det på.. en sån maskin har fått en så vansinnigt dålig inkörning så det påverkar garanterat motorns livslängd och även prestanda.
Hej hej,Har en 850 -10 ”Vägreggad” som nu närmar sig 75 timmar. Inte ett enda problem, rullar på bra. Har iofs. precis lagat tumgasen, den gick av vid sista körningen, om det har att göra med kvalitet eller om jag lyckats slå i knäet, brutit av den mot en gren eller liknande eller liknande vet jag inte. Jobbigt att köra genom skogen med 1cm långt gasreglage var det i alla fall.Har bytt till 27” däck på org. fälgarna. Kraft finns där så det räcker ändå. Har inte sett behovet utav ”Clutch Kit” ännu. Makalöst smidig i terräng, stock och sten samt att kryssa mellan träd. Servon är kalasskön men inget unikt för just Polaris. Saknar jag något på den, tror inte det. Har inte upplevt hittills att det skulle vara något galet eller riskområde med den. Tycker inte att den är direkt törstig heller. Allt är ju relativt och det är nog mer tummens tryck som avgör förbrukningen. Att gå in på saker som rör fyrhjulsdriften tänker jag inte göra då denna tråd med största sannolikhet kommer att spåra ur direkt. Jag gillar dock att det är hel automatiskt, inga knappar förutom 2 eller fyrhjulsdrift eller liknande. Gillar att den är smal över ”limpan”, det gör att man har riktigt bra balans när man kör, lättare att känna hur maskinen rör sig liksom, speciellt när det är trångt. Själv är jag lång och tung, något maskinen hanterar utan problem, jag sitter bra på den. En nackdel som slog mej nu är faktiskt färgen, den är ruggigt fin men det är ju inte så roligt att gnugga den mot en gran i skogen hela tiden, men å andra sidan så är ju repor inte roligt var än dom händer.En sak som man ska tänka på är ju att vinschen sitter monterad lågt. Detta gör ju att den är utsatt för lera och annat skit rätt så frekvent så man måste ombesörja wiren rätt så ofta.Skulle nog säga att XP modellerna är en kanon allround maskin, jagar man konstant de djupaste lerhålen och konstant ge fullgas så ska man nog välja något annat märke, där är ju Can Am’s monster ensam i sin hage, grymt välutrustad redan ifrån start. Tycker att Can Am’en är grymt läcker, känner dock att det inte är en maskin som skulle passa till mej och för den typ utav körning jag gillar. Det är nog just detta som är det svåraste, det blir en kompromiss hur man än vänder på det. Är än så länge mycket nöjd med den, men å andra sidan så kan vad som helst hända. Peter