hade if tidigare hellre kör jag oförsäkrat, blev på körd på parkeringen och if började tjaffsa direkt om allt möjligt fick lägga ut pengarna till verkstaden själv och sedan vänta 3 mån innan det blev klart,
Citat från: joff skrivet 14 april 2011 kl. 19:28:23hade if tidigare hellre kör jag oförsäkrat, blev på körd på parkeringen och if började tjaffsa direkt om allt möjligt fick lägga ut pengarna till verkstaden själv och sedan vänta 3 mån innan det blev klart, Vad det gäller parkeringsskador handläggs de exakt lika hos samtliga försäkringsbolag. Eftersom det inte finns någon känd motpart, ställer försäkringsbolaget "kravet" till Trafikförsäkringsföreningen, för att försöka hjälpa dig med att sänka din självrisk. Skadan täcks annars av vagnskadeförsäkringen, men där har du ju en självrisk som med all säkerhet är över 2000kr. Får du skadan godkänd hos trafikförsäkringsföreningen betalar du endast ca 2000kr i självrisk, och försäkringsbolaget får hjälp av dem med själva reparationskostnaden. De är alltså lika intresserade som dig att få igenom det som en godkänd parkeringsskada.Detta är branchgemensamt, och inget som just if har kommit på. Reglerna för detta är dessutom jävlligt kinkiga för att få igenom det som en parkeringsskada. Så tror inte du bara ska vara neggo mot If, faktiskt. Förutom om du blivit jäkligt dåligt bemött förstås....
Citat från: Grönis skrivet 13 april 2011 kl. 09:29:36Citat från: AtvHudik skrivet 13 april 2011 kl. 09:12:47Min är hos länsförsäkringar också. Hittade en lite billigare men jag betalar gärna lite mera och får bra hjälp när olyckan är framme. för länsförsäkrinar (Jag har flyttat precis alla försäkringar dit nu, känns tryggt) vad får du betala för din per år? min villa dom ha 1300:- hel / per år för =) typ 150:- mer än kawwan kosta.Fick första året för 1050kr och sedan blir det 1150kr / år. Självklart helförsäkring. Men då ingår ju rabatt för jag har Hus, 2st bilar och hjulingen försäkrad där.
Citat från: AtvHudik skrivet 13 april 2011 kl. 09:12:47Min är hos länsförsäkringar också. Hittade en lite billigare men jag betalar gärna lite mera och får bra hjälp när olyckan är framme. för länsförsäkrinar (Jag har flyttat precis alla försäkringar dit nu, känns tryggt) vad får du betala för din per år? min villa dom ha 1300:- hel / per år för =) typ 150:- mer än kawwan kosta.
Min är hos länsförsäkringar också. Hittade en lite billigare men jag betalar gärna lite mera och får bra hjälp när olyckan är framme. för länsförsäkrinar (Jag har flyttat precis alla försäkringar dit nu, känns tryggt)
Folkskam kan ta sig i rava!Gör verkligen allt för att få d till att försäkringen inte täcker massa krångel varenda gång!Tacka vet ja Trygg Hansa, super bra, smidigt, inge strul å väldigt hjälpsamma
Det lutar åt att det blir Folksam. Hade gärna kört med Dina eller Länsförsäkringar.Såhär ser prisbilden ut på en Can-Am Outlander XXC -11 vägreg som just i skrivande stund monteras ihop och hämtas innan påsk!Pris avrundat till närmsta hundring.Länsförsäkringar: Hel: 3600:- Halv: 1800:-Folksam: Hel: 1800:- Halv: 1300:-Dina: Hel: 3600:- Halv: 2400:-Ska dock tilläggas att vagnsskadan i helförsäkringen på Folksam har en självrisk på 6000:- De andra har 3000:-Trygg Hansa förstår jag mig inte på. De hade fasta priser på vägreggade ATV:Trafik: 2500:- Halv: 4000:- Hel: 5000:-Frågasatte starkt om det var riktigt bra att ha fasta priser. Spelade visst ingen roll om det var en gammal kinamaskin på 200cc eller en ny märkesmaskin för 150'
Citat från: Outlander800xxc skrivet 18 april 2011 kl. 09:41:16Det lutar åt att det blir Folksam. Hade gärna kört med Dina eller Länsförsäkringar.Såhär ser prisbilden ut på en Can-Am Outlander XXC -11 vägreg som just i skrivande stund monteras ihop och hämtas innan påsk!Pris avrundat till närmsta hundring.Länsförsäkringar: Hel: 3600:- Halv: 1800:-Folksam: Hel: 1800:- Halv: 1300:-Dina: Hel: 3600:- Halv: 2400:-Ska dock tilläggas att vagnsskadan i helförsäkringen på Folksam har en självrisk på 6000:- De andra har 3000:-Trygg Hansa förstår jag mig inte på. De hade fasta priser på vägreggade ATV:Trafik: 2500:- Halv: 4000:- Hel: 5000:-Frågasatte starkt om det var riktigt bra att ha fasta priser. Spelade visst ingen roll om det var en gammal kinamaskin på 200cc eller en ny märkesmaskin för 150'tjo jag har trygghansa i trafik försäkring.om man ville ha pris för försäkring på just din maskin så skulle man ringa dom.//mitto
jag har bara traffik o den kostar 1800 per år
jag har bara traffik o den kostar 1800 per år o jag har inge kort för den ens :///mitto