Jag hade ett liknande ärrende till bilen min. Efter påtryckning så kollade firman upp vad konsumentlagen säger.Och enligt dom så har du som privatperson rätt till det pris ni kommit överens om (även muntligt). Är man däremot företagare så är det tydligen andra regler som gäller.Så jag fick alltså betala överenskommet pris Har du kollat med konsumentombudsmannen ?/ Martin
För det första tycker jag inte att man skriver ut företagets namn, det har heller inte gjorts men efterfrågats. Och det är väll skit det samma vilket företag det är. Det kan handla om ett missförstånf bara, och då är det dumt att "smutskasta" i onödan. Förstå mig rätt. Om man nu som du hamnar i denna situation, så har man tre saker att välja på, köp till det dyrare priset, avstå köp, eller prata med företaget ifråga och kom överens om ett bra pris även om det blir dyrare än vad som sas från början. Det kan ju va så enkelt som någon nämnde tidigare att de kolla fel pris. Men då kanske de kan göra ett nytt bra pris som är rimligt
Citat från: Deer Hunter skrivet 23 mars 2011 kl. 08:11:40Jag hade ett liknande ärrende till bilen min. Efter påtryckning så kollade firman upp vad konsumentlagen säger.Och enligt dom så har du som privatperson rätt till det pris ni kommit överens om (även muntligt). Är man däremot företagare så är det tydligen andra regler som gäller.Så jag fick alltså betala överenskommet pris Har du kollat med konsumentombudsmannen ?/ MartinTycker det låter konstigt, det är ju ord mot ord i en sån här sak. Säljaren säger "nehedu det har jag aldrig sagt" medans köparen säger tvärt emot