Hejsan.Jag tittade upp en handlare som jag kanske är lite intresserad av att göra affärer med.Men på www.allabolag.se så står det att bolaget har Avregistrerad för F-skatt.Så här står det:F-Skatt status: Avregistrerad för F-skatt Startdatum för F-Skatt: 2000-06-01 Slutdatum för F-Skatt: 2007-12-06 Momsstatus: Avregistrerad i Momsregistret Startdatum för moms: 2000-06-01 Slutdatum för moms: 2007-12-06Är det här något som man ska beakta ?Jag vet att bolaget är aktivt och att det säljes mycket produkter där.Ville inte smutskasta nån eller skapa rykte så därför vill jag bara fråga här utan att hänga ut något namn.
står det att de är avregistrerade så skulle då jag dra åt mig öronen.Om de inte har ombildat bolaget så att de är registrerade som ett namn men har ett annat arbetsnamn det är också ganska vanligt.Så de kan heta det som står på skylten men de har konkat eller ngt under åren så att när de ombildade bolaget så var de tvungen att registrera sig som ngt annat
Vad säger duF-skatt visar att du har ett registrerat företagFA skatt visar samma sak men att du även har en vanlig anställning.Sen kan du vara f skatt reggad men inte momspliktig.Finns en massa olika varianter på detta men f-skatt visar att du har ett registrerat företag.Du får inte sälja en massa produkter eller ngt annat utan att ha f skatt.Säljer du ex en massa reggade bilar så blir du sköntaxerad om du inte har f skatt osv.
Då ber jag om ursäkt har alltid trott att det varit så om du inte bedriver firman på hobby basis.Sen är det väl endå så att det är lite seriösare om man har firma med FA eller F skatt.Då blir det som sagt var inga tveksamheter och tråkiga extrakostnader om man har otur.