ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

• Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Märkligt varm X7:a = plogen
Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd
« föregående nästa »
  • Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut

Sidor: [1]   Gå ned

Författare Ämne: Märkligt varm X7:a = plogen  (läst 1835 gånger)

Utloggad Beardo

• ATV Amatör
  • Antal inlägg: 17
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Beardo
Märkligt varm X7:a = plogen
« skrivet: 21 mars 2011 kl. 10:32:44 »
  • Citera

hehehe  ::) jag drog igång Benny på Trech förra veckan, helt i onödan.

Efter att vintern hela tiden varit snöig eller isig så har det mest varit 4wd körning och inte så speciellt mycket fullgas-raksträcka-körning som bjudits.
Så innan vintern kom med sitt återfall som en dreglig alkis i slutet på förra veckan , så var det ju faktiskt helt bart på landsvägen första gången på flera månader.

Så jag blev lite gasglad och kopplade om till 2wd och tog fram blytummen och lät X7an få frusta fram i fullfart (jaja jag vet att det inte är mycket att skryta med  :cry: ) och körde kanske en mil på fullfart. Den hade haft en helt bra fin arbetstemp när den helt plötsligt gick upp till en blupp från den röda på mätaren och den röda felindikatorn tändes. Jag slog av farten, den gick fortfarande bra och fint, inga missljud. Stannade, stängde av när tempen gått ned lite till på tomgången. Startade en liten stund senare, normal temp och ingen felindikering.
Olja o vatten finns.

Hmm,,märkligt.... Kör lite lugnt, allt ok, testar med mer fart igen inte fullgas men kanske 80% samma sak händer igen efter en mil,tempen rusar upp och felindikering tänds.
Puttrar tills tempen gått ned,felindikering släck . Fisåker hem och muttrar över det här verkar krångligt , nu måste jag ringa Benny-CF´s medicinman  :headbang:

Väl hemma sedan så dubbelcheckar jag olja,vatten,kylfläkt kollar om kylaren är igengeggad. Allt verkar vara ok. All tomgångskörning och långsam körning är arbetstempen som vanligt.
Efter samråd med Benny så funderade vi på om jag skulle ta in den till Bålsta och kolla vad det kunde vara.
Sedan medans jag tänkte på hur bökigt det är med fixa släp o transport och att jag måste plocka av plogen för att kunna få på den på släpkärran....plogen....ja jävlar..plogen sitter ju på den,
Den sitter ju där framme som världens största spoiler mitt framför...kylaren.  :banghead:

Av med plogen och en sväng ut i mörkret och med värsta feberförkylningen. Blåste på fullt i en två mil (mysigt i feberfrossa) och arbetstempen höll sig normalt konstant.
Hem och dumpa hjulingen i boden och gick in i ett par dagars febercoma, sen kom det ju ned mer snö i torsdag/fredags. Vill gärna testa en gång till för att vara 100% att fullgasåkandets höga temp enbart berodde på plogen satt där. Men det verkar som att det var den som oroade mig i onödan.

Det här kanske var en självklarhet för vissa , men vill iallafall bjuda på detta för det finns säkert nåt annat miffo som gör om det och ringer till Benny i onödan o svamlar om hög konstig temp :D

Mr Plow//Tobbe

Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800 Max LTD -12
----------------------------------------
Såld CF-MOTO X7 -10
-hasplåt
-packbox ala´ biltema

Utloggad T

• ATV Guru
  • Antal inlägg: 1692
    • Visa profil
T
SV: Märkligt varm X7:a = plogen
« Svar #1 skrivet: 21 mars 2011 kl. 19:36:22 »
  • Citera
Tjena Tobbe :)

Med tanke på din feber så var det kanske din egen temp som var lite hög?
;)

Skämt o sido, sånt här händer och inget man tänker på, jag kommer dock ha det i bakhuvudet framöver, skönt att det löste sig :)

/Benny
Detta konto används inte av Trech AB längre.

KONKURS 2013

Utloggad HADES

• MC/MEKANIKER
  • ATV Pro
  • Antal inlägg: 485
    • Visa profil
HADES
« Svar #2 skrivet: 22 mars 2011 kl. 07:07:55 »
  • Citera
Ligger du på stumt maxvarv i 2 mil????? :o  Det gör jag inte ens med en ferrari som ändå e byggd för det. ;)  mvh/hades

Utloggad Beardo

• ATV Amatör
  • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
Beardo
« Svar #3 skrivet: 22 mars 2011 kl. 09:01:53 »
  • Citera

Va? Kör inte alla så?  ;D

Närå , inte stumt i botten i två mil, kanske körde en mil ut och sedan en mil hem igen med varierande 80-100% gas enbart för att se om den höga tempen dök upp igen utan plogen på. Samt ett litet stopp att blåsa ut allt snor  :P då jag vände oxå.
Can-Am Outlander 800 Max LTD -12
----------------------------------------
Såld CF-MOTO X7 -10
-hasplåt
-packbox ala´ biltema

Utloggad buffelhorn

• Buffelhorn
  • ATV Extreme
  • Antal inlägg: 745
  • Min Linhai 300 4x4. Såld!
    • Visa profil
buffelhorn
« Svar #4 skrivet: 22 juni 2011 kl. 18:53:58 »
  • Citera
Citat från: Beardo skrivet 22 mars 2011 kl. 09:01:53

Va? Kör inte alla så?  ;D

Närå , inte stumt i botten i två mil, kanske körde en mil ut och sedan en mil hem igen med varierande 80-100% gas enbart för att se om den höga tempen dök upp igen utan plogen på. Samt ett litet stopp att blåsa ut allt snor  :P då jag vände oxå.
Hihi. Ja det var en rolig läsning och lösning. Min temp ligger på den låga nivån, dock utan plog då. ()p
:DVLinhai 300 4x4. Såld!
Vill ha en Kawasaki.
Har fått min Cf Moto BE. Äntligen :) 11 02 03
Kanske köper min kawasaki i sommar.
Det blev en gpz 900 r.
Och en suzuki Hayabusa:)

• Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1]   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Märkligt varm X7:a = plogen

Online just nu.

170 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 201. Flest online någonsin: 1238 (15 januari 2020 kl. 09:22:12)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Knasluva: Söker info om vad man ska ha för svänghjulsavdragare till en Loncin 70cc
    19 april 2021 kl. 21:38:06
  • kallekrut: Om jag köper en ny förgasare hur vet jag då ifall jag behöver byta cyldern
    15 april 2021 kl. 14:58:10
  • kallekrut: Någon här som är riktigt duktig på förgasare
    15 april 2021 kl. 14:46:21
  • kallekrut: Någon här som är riktigt duktig
    15 april 2021 kl. 14:46:01
  • Sigge1234567: Hej jag söker en atv 250 begangnad för runt 10k. Har någon ett bra tips?
    22 mars 2021 kl. 17:04:17
  • Quadguy123: Hej söker nämligen en vöggreggad fyrhjuling någon som har ?
    17 mars 2021 kl. 01:24:03
  • Atorp: Hej. Någon som vet var man köper reservdelar till en Bronco vinsch
    9 februari 2021 kl. 15:53:44
  • Iceoutlander: Slippa att vajer går av vid plogning
    3 februari 2021 kl. 08:30:32
  • Pioneer82: Finns inte SMC andra Atver?
    28 januari 2021 kl. 11:50:18
  • Lernbopeter: Vilket variatorkit passar bäst till en sportsman 1000xp 2019 med 27"  hjul! //peter
    31 december 2020 kl. 16:16:19
  • Blix: Nålen kan böka till det på vissa kinaförgasre. Kolla så flotören rör sig fritt.
    23 december 2020 kl. 16:58:35
  • EmilP: Hjälp!, jag vet inte vad som är fel på min kina atv. Jag har gnista, kompression och även nyrengjord förgasare. När jag startar den så går denpå tomgång men så fort jag gasar "även i neutral" så boggar den och ibland så börjar den att gå vanligt. Motorn går även väldigt ojämnt men timingen är korrekt. vad kan det vara? (Den gick klockrent kvällen innan och jag rörde den inte under natten.)
    22 december 2020 kl. 14:03:43
  • Jupiter: Är det oljetrycket hade jag varit lite orolig......
    15 november 2020 kl. 15:58:11
  • KnaZ: funderar vars man kan hitta växellådsolja?
    15 november 2020 kl. 15:24:39
  • KnaZ: varningslampa för olja blinkar å piper, kollat fram å bakdiff samt motorolja
    15 november 2020 kl. 15:23:49
  • KnaZ: nån som e haj på goes
    15 november 2020 kl. 15:22:50
  • KnaZ: halloj
    15 november 2020 kl. 15:22:07
  • Blix: Jupiter. Jag kör rätt ofta. Har en polare som kör bakhjulsdrivet som hänger med ibland.
    3 november 2020 kl. 17:51:03
  • Jupiter: Finns det nån bana eller spår i närheten av Karlskrona?
    1 november 2020 kl. 22:45:39
  • Blix: Är det någon körning kring karlskrona nu för tiden?
    1 november 2020 kl. 11:04:52
  • Jupiter: Här var det dött.......
    27 oktober 2020 kl. 08:17:02
  • Jupiter: Har vi någon aktiv körning i södra Sverige längre? Någon?
    23 oktober 2020 kl. 20:01:23
  • 800max: Blinkersproblem höger funkar vänster blinkar alla fyra
    16 oktober 2020 kl. 08:02:47
  • Jupiter: Forumet blev aktivt kapat av några medlemmar som öppnade facebook grupper för inbördes beundran, där de kunde köra sitt race och hacka fritt på alla som inte delade deras uppfattningar.
    27 september 2020 kl. 13:14:03
  • Sandeen: Hfm avgas och box köpes
    20 september 2020 kl. 12:53:16
  • Högdahl: Nja du kan ju söka i gruppen efter inlägg men förstår vad du menar
    18 september 2020 kl. 16:28:55
  • H.Hansen: Tror forum kommer att få en återuppsving. FB sina sidor är ju inte sökbara på samma sätt som ett forum. Svårt att hitta kategorier och liknade. Där vinner forumen. Folk tröttnar på FB sitt dåliga utbud och letar sej tillbaka. Chatten är svårare det innebär att folk är inloggade och läser konstant samt svarar. Ser få den trenden på andra forum där jag är aktiv.
    18 september 2020 kl. 08:06:11
  • Högdahl: Ja många är på facebook pga aktiviteten och utbudet av massa olika grupper/sidor
    7 september 2020 kl. 19:15:40
  • Rickard Marklund: Mmm, synd att aktiviteten är så låg, men jag försöker i alla fall göra vad jag kan för att forumet skall fungera så bra som möjligt. Senaste månaderna har vi gjort en stor satsning på att öka användbarheten på mobiltelefoner, och snabbat upp forumet rejält. Känns inte som att jag kan göra så mycket mer. Tror att många som är aktiva har skapat grupper på facebook där de gör upp om körningar och sånt utan att det blir publikt...
    5 september 2020 kl. 12:57:50
  • Angry Chaplin: Tråkigt som fan
    4 september 2020 kl. 01:08:46
  • Angry Chaplin: Det känns att atvforum dog
    4 september 2020 kl. 01:07:52
  • Vian Senior: Hvordan byte bremseklosser på parkbrems cf 500 ?
    18 augusti 2020 kl. 09:53:00
  • tatto9709: Har en polaris outlow 500 skulle behöva en begagnad elmatta till den så är det någon här som vet eller hört något kan dom gärna få höra av dig till mej
    13 augusti 2020 kl. 19:24:39
  • Hermansson14: Hej! Jag har en Suzuki lt-f eiger 400 4x4. Det jag funderar på är om förra ägaren har varit på och ställt kamaxeln fel. Problemet är då att det inte kommer någon sopp till tändstiftet. Jag har fin gnista och får sopp in i flottörskålen. ”Har gjort rent alla munstycken med tryckluft”. Jag lossade ventilkåpan häromdagen och tänkte kolla på kammen och kolla så att den står rätt men det som kan vara är att den kan stå 180 grader fel? Jag tänker då om det kan vara att den öppnar insugventilerna och avgasventilerna fel? Vad tror ni? Mvh Christoffer
    7 augusti 2020 kl. 20:48:04
  • Sotarn: Någon som vet bra skogsvägar att köra i Bålsta?
    19 juli 2020 kl. 19:53:04
  • jea40: hur justerar man halvljus på en MXU500?
    14 juli 2020 kl. 19:20:05
  • Rickard Marklund: Test
    10 juli 2020 kl. 09:36:15
  • Lindbang: Mvh Carl
    15 juni 2020 kl. 23:08:13
  • Lindbang: Hej, jag har införskaffat mig en Access sp-450 och hastighetsmätaren är riktigt sliten så jag har beställt en annan, då är min fråga. Har någon koll på elschema eller vilka färger som går till vad?
    15 juni 2020 kl. 23:08:08
  • Hassetheking: Provat nytt tändstift Ville?
    15 juni 2020 kl. 06:23:46
Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd
  • SMF 2.0.17 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder
    SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID