tror inte du förstår poängen, på dom gamla bilarna är det ett clips du tar med fingret så trillar lampan ut.. På V70'n får du ha loss stötfångaren med massa skruvar mm. Annars kan ju du göra en guide till hur man gör så kommer alla sveriges verkstadsmekaniker hylla dig
hej hej tänkte höra om de kommer meddelande i skärmen när de är daxs för 50 timmar servicen med..?snart där ;(//mitto
Citat från: mittonen skrivet 24 mars 2011 kl. 01:43:01hej hej tänkte höra om de kommer meddelande i skärmen när de är daxs för 50 timmar servicen med..?snart där ;(//mittoMin började visa "maintenance required" strax efter 50h. meddelandet visas i displayen några sekunder när man vrider på tändningen.
Vad gällde frågan då???
egentligen vore det förbannat bra om maskinerna hade en sån här spärr, tänk vad många "bödlar" som kör botten med en splitter ny maskin som inte blivit inkörd, stackars dom som måste köpa den begagnad sen, om den ens överlever i bödelns ägo.hade det funnits en spärr att man inte kan gasa mer än halv gas under de första 10h så vet man ju att motorn inte blivit missbrukad under inkörningen.nu är det visserligen så att en motor blir bättre inkörd om man kan ge fullgas under en kort stund med jämna mellanrum på en helt ny motor, kolvringarna tillåts att slita in sig bättre i loppen och kompressionen blir då bättre under motorns livslängd, men det där är en speciell teknik, så känner man inte till hur man ska göra så är det bättre att generellt sett ta det lungt under inkörningen istället för att överbelasta motorn, för det finns andra delar än kolvringarna som inte mår bra av en för hård inkörning.kör man in "för mesigt" så är det bara kolvringarnas tätningsförmåga som blir lidande, kör man in "för hårt" så är det allt annat än kolvringarna som blir lidande..därför är "för mesigt" att rekommendera till gemene man istället för "för hårt"