Även jag har en Dr.Pulley v.2 dock sitter den monterad i en utv Z6. Just nu är den hos Trech på finjustering, det jag hunnit bedömma är att gummisnodds/vespa syndromet är 100% borta! Innan så vill dom ju varva upp innan hjulingen vill axxa iväg, nu ökar den mer direkt ihop med varvtalsökningen.Även varvtalet överlag ger en markant varvtalssänkning, Z6:an gick betydligt lugnare i marchfart. Nu har jag ju ingen varvtalsräknare men jag upplevde det som Väldigt mkt lugnare runt 70km/h.Återkommer efter jag fått tbx den igen //Janne
Citat från: SugBritt skrivet 7 maj 2011 kl. 14:59:35Även jag har en Dr.Pulley v.2 dock sitter den monterad i en utv Z6. Just nu är den hos Trech på finjustering, det jag hunnit bedömma är att gummisnodds/vespa syndromet är 100% borta! Innan så vill dom ju varva upp innan hjulingen vill axxa iväg, nu ökar den mer direkt ihop med varvtalsökningen.Även varvtalet överlag ger en markant varvtalssänkning, Z6:an gick betydligt lugnare i marchfart. Nu har jag ju ingen varvtalsräknare men jag upplevde det som Väldigt mkt lugnare runt 70km/h.Återkommer efter jag fått tbx den igen //JanneDet var kul att läsa, jag själv upplever min X5 som att den varvar väldigt mycket när man ligger i 60-70 med orginal koppling, hoppas den blir lugnar nu då Har precis monterat Dr.pulley jag med, ska bara hälla på olja igen så ska det provköras
om man inte har något stödlager i kåpan så kan man köra utan styrhylsorna, då det inte spelar nån roll om variatorkåpan hamnar några tiondelar fel, men eftersom du har stödlager i din varatorkåpa så är det noga att kåpans lagerläge är 100% i linje med motorns lagerlägen, jag skulle tro att lagerlägena är sam-svarvade efter att kåpan monterats med styrstift, just för att få exakt samma centrumläge, även om kåpan sitter men en massa skruv så kan den fortfarande röras nån tiondel åt olika håll om styrstiften saknas.
Kopplingen har alltid låtit så, det är ju ett "löst centrum" på den Det är normalt, så länge den är tyst på tomgång, den tenderar inte att driva för tidigt?Hur upplever du hjulingen?Edit: kollade på filmen och det låter normalt, sen är det ju ingen last på koppling och drivlina på neutral, då låter den lite mer, samt att kåpan dämpar./Benny