Hej det har inte med körkortet att göra utan det är vad fordonet är regga med.Om du trimmar en moped klassas det som obes fordon ( lätt mc ) och det hjälper inte om man har mc kort och kör trimmad moped.mvh Rikard
Citat från: Rikard79 skrivet 18 mars 2011 kl. 08:36:36Hej det har inte med körkortet att göra utan det är vad fordonet är regga med.Om du trimmar en moped klassas det som obes fordon ( lätt mc ) och det hjälper inte om man har mc kort och kör trimmad moped.mvh RikardMin hjuling är reggad som tung mc och om man torskar för att den är ostrypt vad blir den då rymdraket eller
Varför blanda in moped? Vägreggade hojar är MC registrerade och förhoppningsvis besiktigade så något brott lär man ju inte bli fälld för iaf.....
Citat från: Lowest skrivet 18 mars 2011 kl. 20:53:11Citat från: Rikard79 skrivet 18 mars 2011 kl. 08:36:36Hej det har inte med körkortet att göra utan det är vad fordonet är regga med.Om du trimmar en moped klassas det som obes fordon ( lätt mc ) och det hjälper inte om man har mc kort och kör trimmad moped.mvh RikardMin hjuling är reggad som tung mc och om man torskar för att den är ostrypt vad blir den då rymdraket ellerMen snälla hur inkompetent får man va! Jag skriver hela tiden att detta är en Hörsägen + att det med moped är en liknelse i straff balken.Om din Hjuling är reggad som tung liten smal eller rymdraket så e det samma straff vad e det som är så svårt att förstå.1+1 är fortfarande 2 ett liter litet tipps.
Citat från: Rikard79 skrivet 18 mars 2011 kl. 23:22:17Citat från: Lowest skrivet 18 mars 2011 kl. 20:53:11Citat från: Rikard79 skrivet 18 mars 2011 kl. 08:36:36Hej det har inte med körkortet att göra utan det är vad fordonet är regga med.Om du trimmar en moped klassas det som obes fordon ( lätt mc ) och det hjälper inte om man har mc kort och kör trimmad moped.mvh RikardMin hjuling är reggad som tung mc och om man torskar för att den är ostrypt vad blir den då rymdraket ellerMen snälla hur inkompetent får man va! Jag skriver hela tiden att detta är en Hörsägen + att det med moped är en liknelse i straff balken.Om din Hjuling är reggad som tung liten smal eller rymdraket så e det samma straff vad e det som är så svårt att förstå.1+1 är fortfarande 2 ett liter litet tipps. Det är inte samma straff att torska med trimmad moped eller trimmad fyrhjuling.Trimmad moped är ju ombyggd till en mc och då krävs det körkort för lätt mc.Lika om du åker med ostrypt a-traktor då räknas den som bil och då krävs det B-kort.Åker man tung-mc eller bil och har trimmat så torskar man på att effekten är höjd och man får en 2:a och man måste besikta om den.Har torskat med att effekten varit för stor och det enda som blev var en ombesiktning .Att försäkringsbolagen kan sätta sig på tvären det är inte ovanligt.Jag var med i en bilolycka med 4 bilar och jag var inte vållande till den. Men motpartens försäkringsbolag vägrade ersätta fullt ut på grund av att min bil var för gammal tyckte dom. Åkte Chevrolet Bel Air -63. Kostade ca 25 000:- att laga den och jag fick 7000:-Du skriver att det är hörsägen men när man säger imot dej så blir man kallad för idiot visst jag jobbar på Samhall och där kan 1+1 bli 3 men kolla lite fakta istället för hörsägen
Citat från: LAHA skrivet 18 mars 2011 kl. 21:22:11Varför blanda in moped? Vägreggade hojar är MC registrerade och förhoppningsvis besiktigade så något brott lär man ju inte bli fälld för iaf.....Och samma svar till nr 2 som hakar upp sig på allt man skriver. Moped är bara en likviditet till ämnet samma som om du sätter en motor på en cykel och åker runt ( Obesiktigat fordon )