Citat från: CALLAHAN skrivet 21 mars 2011 kl. 13:53:35Visste att jag skulle få skit för det där! Skit?Nä för Fan du harju minne som en elefant :-)Skulle jag oxo vilja ha...SL!Jukka
Visste att jag skulle få skit för det där!
Som rubriken lyder undrar jag om man ska köpa en helt ny CF-Moto eller om man ska satsa på en beggad märkes maskin? Man får ju typ en 2005:a märkes maskin för samma pris som en ny CF moto frågan e vad man väljer ?Jag ska använda den 80% lek ( Skogen ) 20% hemma på tomten.Mvh Rikard
Citat från: Rikard79 skrivet 14 mars 2011 kl. 10:06:19Som rubriken lyder undrar jag om man ska köpa en helt ny CF-Moto eller om man ska satsa på en beggad märkes maskin? Man får ju typ en 2005:a märkes maskin för samma pris som en ny CF moto frågan e vad man väljer ?Jag ska använda den 80% lek ( Skogen ) 20% hemma på tomten.Mvh RikardJag har ett enda tips... SMC 700 J-Max. Mer maskin för pengarna jämfört med en CF Moto. Garanti jämfört med en beg märkesmaskin. Och det är en riktigt kul maskin =)
det är ju ganska självklart att märkesmaskiner strår sig i värde med åren, precis som med bilar.. bra bilar som t.ex. toyota landcruiser står högt, jag var inne på att köpa en Lcruiser HDJ80 från 90-talet, men man får ge 150.000 för bilar som rullat 30-40k.att en volvo 940 inte betingar samma värde är rätt självklart..
jag är helt övertygad om att om jag körde hårt i skogen med en kines i en vecka så hade den rasat i växellådan, kopplingen hade slirat som fan, diffen vart sprängd, och kanske skuren motor.., medan min arcticcat kanske bara hade klarat sig med spräckt plast, slirande rem och ev rasad diff.
Jag tycker nog att i stort ett alla ATV har för dålig kvalitet, senaste tiden har det varit rätt mycket trådar med fel på både billigare och på svindyra märkesmaskiner som enligt de flesta här bara går och går, och när det dyker upp ett fel så har flera andra svar på vad det är för fel för det felet har de haft flera gånger innan. Läser man bara idag så hittar man exempel likt dessa http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=34427.0;topicseen http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=34389.0;topicseen Detta hade man väl inte tolererat på en ny bil eller Mc.
Citat från: fiddesthlm skrivet 21 mars 2011 kl. 16:21:22Citat från: Rikard79 skrivet 14 mars 2011 kl. 10:06:19Som rubriken lyder undrar jag om man ska köpa en helt ny CF-Moto eller om man ska satsa på en beggad märkes maskin? Man får ju typ en 2005:a märkes maskin för samma pris som en ny CF moto frågan e vad man väljer ?Jag ska använda den 80% lek ( Skogen ) 20% hemma på tomten.Mvh RikardKänns som om du har lite fel... SMC har testat sina maskiner hård körning enlängre tid innan de släpper ut dem. Jag tror att det är minst lika lätt att döda en märkesmaskin. Flera med märkesmaskiner kör sönder saker också. Och attsäga att CF moto ska vara så mycket bättre känns lite vridet. Jag har en SMC 700 och är riktigt nöjd. Att de ska vara bättre att löpa en CF500 eller en 6 år gammal polaris köper jag verkligen inte. Jag har ett enda tips... SMC 700 J-Max. Mer maskin för pengarna jämfört med en CF Moto. Garanti jämfört med en beg märkesmaskin. Och det är en riktigt kul maskin =)1 års garanti och en helt ny modell som inte hunnit få sina barnsjukdomar åtgärdade än... nä då skulle jag hellre köpa en CF moto som hängt med ett bra tag om jag skulle våga köpa kinesmaskin.som begagnat tycker jag kinamaskinerna står högt i pris, det är trots allt maskiner som har ett ganska osäkert andrahandsvärde för ingen vet hur länge det finns reservdelar och utan garanti är det inte kul att behöva bekosta felen själv..det är ju ganska självklart att märkesmaskiner strår sig i värde med åren, precis som med bilar.. bra bilar som t.ex. toyota landcruiser står högt, jag var inne på att köpa en Lcruiser HDJ80 från 90-talet, men man får ge 150.000 för bilar som rullat 30-40k.att en volvo 940 inte betingar samma värde är rätt självklart..lika självklart som att volvo 940 betingar högre värde än en europa-ford från samma år, stor skillnad på kvalite och pålitlighet.enda problemet att köpa begagnad 4hjuling är att tidigare ägare kan ha vart en sån där bödel som kör fullt spett överallt och maskinen då är sönderplågad, men en märkesmaskin är ju inte lika lätt att ta död på som en kines..jag är helt övertygad om att om jag körde hårt i skogen med en kines i en vecka så hade den rasat i växellådan, kopplingen hade slirat som fan, diffen vart sprängd, och kanske skuren motor.., medan min arcticcat kanske bara hade klarat sig med spräckt plast, slirande rem och ev rasad diff.
Citat från: Rikard79 skrivet 14 mars 2011 kl. 10:06:19Som rubriken lyder undrar jag om man ska köpa en helt ny CF-Moto eller om man ska satsa på en beggad märkes maskin? Man får ju typ en 2005:a märkes maskin för samma pris som en ny CF moto frågan e vad man väljer ?Jag ska använda den 80% lek ( Skogen ) 20% hemma på tomten.Mvh RikardKänns som om du har lite fel... SMC har testat sina maskiner hård körning enlängre tid innan de släpper ut dem. Jag tror att det är minst lika lätt att döda en märkesmaskin. Flera med märkesmaskiner kör sönder saker också. Och attsäga att CF moto ska vara så mycket bättre känns lite vridet. Jag har en SMC 700 och är riktigt nöjd. Att de ska vara bättre att löpa en CF500 eller en 6 år gammal polaris köper jag verkligen inte. Jag har ett enda tips... SMC 700 J-Max. Mer maskin för pengarna jämfört med en CF Moto. Garanti jämfört med en beg märkesmaskin. Och det är en riktigt kul maskin =)