Citat från: Julle74 skrivet 13 mars 2011 kl. 18:58:52Kan nog tyvärr va lättast att rädda den ändå. Finns en del begaggnat i transmissions prylar på Ebay. Rm motorn kan ju funka men det är ju inte den som ska sitta. Ska du ändå bygga en hybrid så köp dig en modern crossmotor.Du tror inte länken ja lade upp ovan att den motorn passar ?
Kan nog tyvärr va lättast att rädda den ändå. Finns en del begaggnat i transmissions prylar på Ebay. Rm motorn kan ju funka men det är ju inte den som ska sitta. Ska du ändå bygga en hybrid så köp dig en modern crossmotor.
Citat från: Julle74 skrivet 13 mars 2011 kl. 19:14:56Avgaskammare på blocket har bara 500an ser jag nu. Kom ihåg bara att den kanske vibrerar en del med en crossmotor som inte har balansaxel.Går det att göra någon åt det ? tänker på om det är ung samma motor fästen ?
Avgaskammare på blocket har bara 500an ser jag nu. Kom ihåg bara att den kanske vibrerar en del med en crossmotor som inte har balansaxel.
´fastsvetsad växelpek, fstsvetsad kick, fastsvetsat drev, motorn är renoveringsskick anser jag, , är komplett, förutom det jag sade, förg och krökmotorn startar när man sätter bensin vid tändstift, alltså så fungerar tändningen på den, men man kan ju säkert bygga en bra motor med delar från båda.Lät ju inte så lovande endå.... vad kostar frakten från usa ?