Citat från: mittonen skrivet 12 mars 2011 kl. 12:12:20jag struntade i att dricka varje helg fredag o lördag o tar bara ibland men senaste lönen på 1873 kr va inte rolig...hade kunna spara ihop typ 6000 innan så dom är borta nu :/ men lever på det man har köpte 96 billys pizza för 300 de har jag left på ett tag nu //mittoHar du bara ätit pizza så bör du genast köpa en tablettburk med C vitamin annars får du skörbjug och tappar alla tänder mm och det enda du då sparar in på är köp av tandborste.Det går även bra att äta Citroner om du inte vill köpa vitaminer.MVH/GoranP
jag struntade i att dricka varje helg fredag o lördag o tar bara ibland men senaste lönen på 1873 kr va inte rolig...hade kunna spara ihop typ 6000 innan så dom är borta nu :/ men lever på det man har köpte 96 billys pizza för 300 de har jag left på ett tag nu //mitto
I en artikel i ATV terrängmagasinet nyligen fanns att läsa om lån,minns jag inte helt fel stod där även något om bidrag för köp av hjuling om man hade ett handikapp.Mvh Anders
Citat från: anersimyra skrivet 13 mars 2011 kl. 11:21:20I en artikel i ATV terrängmagasinet nyligen fanns att läsa om lån,minns jag inte helt fel stod där även något om bidrag för köp av hjuling om man hade ett handikapp.Mvh Anders ja man kan ju dessutom få tillstånd från länsstyrelsen att man får köra i terrängen lagligt!!! men tråkigt att det inte gick söka bidrag i dalarna, dock får man nog tillståndet ändå!
Citat från: Oskar P skrivet 13 mars 2011 kl. 13:33:28Citat från: anersimyra skrivet 13 mars 2011 kl. 11:21:20I en artikel i ATV terrängmagasinet nyligen fanns att läsa om lån,minns jag inte helt fel stod där även något om bidrag för köp av hjuling om man hade ett handikapp.Mvh Anders ja man kan ju dessutom få tillstånd från länsstyrelsen att man får köra i terrängen lagligt!!! men tråkigt att det inte gick söka bidrag i dalarna, dock får man nog tillståndet ändå!Som ja förstått så får alla med handikapp köra lagligt i all skog genom Allemansrätten.Appråpå de med var man får köra. Vad händer om man blir stoppad för att köra på väg med en terrängreggad fyrhjuling? Ja kan nog snacka bort de genom att ja är en "stackars invalid", men vad säger lagen?
Citat från: Danne The King skrivet 13 mars 2011 kl. 16:42:18Citat från: Oskar P skrivet 13 mars 2011 kl. 13:33:28Citat från: anersimyra skrivet 13 mars 2011 kl. 11:21:20I en artikel i ATV terrängmagasinet nyligen fanns att läsa om lån,minns jag inte helt fel stod där även något om bidrag för köp av hjuling om man hade ett handikapp.Mvh Anders ja man kan ju dessutom få tillstånd från länsstyrelsen att man får köra i terrängen lagligt!!! men tråkigt att det inte gick söka bidrag i dalarna, dock får man nog tillståndet ändå!Som ja förstått så får alla med handikapp köra lagligt i all skog genom Allemansrätten.Appråpå de med var man får köra. Vad händer om man blir stoppad för att köra på väg med en terrängreggad fyrhjuling? Ja kan nog snacka bort de genom att ja är en "stackars invalid", men vad säger lagen? men jag tror du måste kunna visa tillstånd, dock får du ju säkert ett om du har intyg på handikappet, annars skulle terrängkörningslagen va tandlös för alla ATV åkare skulle plötsligt va handikappade, iallafall jag.. sen kanske man inte får dundra ut i skogen med en 8x8 tatra även om man har tillstånd men det säger sig ju självt..
låter ju bra, du får tillfälligt flytta till en kommun där du kan få hjälp med finansering sen flyttar du tillbaka, men det viktiga är ju att du har rätt att köra i terrängen, men många markägare känner säkert inte till detta och kan bli griniga ändå men då får man visa dom hur det ligger till. jag tror dock många bonngubbar vägrar acceptera det ändå, finns så mycket sura folk som är markägare som bara räknar sina träd och aldrig unnar sig nåt skoj, dom är redigt avundsjuka på folk som har kul på ATV i deras skog...
Bra det citrusfrukter innehåller C vitamin då håller du skörbjuggen borta
Som ja förstått så får alla med handikapp köra lagligt i all skog genom Allemansrätten.Appråpå de med var man får köra. Vad händer om man blir stoppad för att köra på väg med en terrängreggad fyrhjuling? Ja kan nog snacka bort de genom att ja är en "stackars invalid", men vad säger lagen?
Citat från: goranP skrivet 13 mars 2011 kl. 13:23:28Bra det citrusfrukter innehåller C vitamin då håller du skörbjuggen borta Läs gärna denna tråd, tror det är ytters svårt att få skörbjugg http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=28450