Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: LTZ400 vs Raptor 350  (lĂ€st 1488 gĂ„nger)

Utloggad Fisken

LTZ400 vs Raptor 350
« skrivet: 3 mars 2011 kl. 12:08:23 »
Tjenare.

Hur stÄr sig en Raptor 350 -06 mot en LTZ400 -07?

Efter grusvÀg / landsvÀg enbart?

Om det Àr nÄgon som har erfarenhet frÄn bÄda sÄ vill jag gÀrna höra din Äsikt.

/ Fisken

Utloggad Hydro

SV: LTZ400 vs Raptor 350
« Svar #1 skrivet: 3 mars 2011 kl. 12:41:49 »
BÄda maskinerna Àr smidiga och rÀtt lÀtta, men Suzukin har ju lite mer effekt och det Àr ju frÀmst i de lite högre farterna detta mÀrks, sÄ sjÀlvklart fÄr Yamahan jobba lite extra för att hÄlla jÀmna steg utefter landsvÀg eller grusvÀg.
LTZ:an har dessutom ett bÀttre chassie och Àr oftast reggad för tvÄ, dock Àr den dyrare i inköp.
EffektmÀssigt Àr det inte ENORM skillnad, det Àr vÀl fem-sju hÀstar som bÀst.
Yamahan Àr luftkyld och (oftast) vÀgreggad av Yamaha medan Suzukin aldrig Àr vÀgreggad av Suzuki utan av tex Dresel... och dÄ kan det vara lite glapp i diverse eldetaljer med Ären.
SÄdant kan sjÀlvklart förekomma pÄ alla maskiner, men de som byggts om med avbitare och kabelskor fÄr det tidigare och tÀtare.
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / SkĂ„ne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Fisken

SV: LTZ400 vs Raptor 350
« Svar #2 skrivet: 3 mars 2011 kl. 13:33:26 »
BÄda maskinerna Àr smidiga och rÀtt lÀtta, men Suzukin har ju lite mer effekt och det Àr ju frÀmst i de lite högre farterna detta mÀrks, sÄ sjÀlvklart fÄr Yamahan jobba lite extra för att hÄlla jÀmna steg utefter landsvÀg eller grusvÀg.
LTZ:an har dessutom ett bÀttre chassie och Àr oftast reggad för tvÄ, dock Àr den dyrare i inköp.
EffektmÀssigt Àr det inte ENORM skillnad, det Àr vÀl fem-sju hÀstar som bÀst.
Yamahan Àr luftkyld och (oftast) vÀgreggad av Yamaha medan Suzukin aldrig Àr vÀgreggad av Suzuki utan av tex Dresel... och dÄ kan det vara lite glapp i diverse eldetaljer med Ären.
SÄdant kan sjÀlvklart förekomma pÄ alla maskiner, men de som byggts om med avbitare och kabelskor fÄr det tidigare och tÀtare.

Har du haft chansen att pröva en Raptor 350 efter landsvÀg? Varvar den tokmycket vid ca 80-90 km/h pga kubiken?

Utloggad Hydro

SV: LTZ400 vs Raptor 350
« Svar #3 skrivet: 3 mars 2011 kl. 15:39:35 »
Pröva?
Hehe... jodÄ, jag Àgde ju en 350 i nÀrmare tvÄ Är sÄ visst hann jag prova den!
Det sitter en extrem glÀdjemÀtare pÄ den dÀr, sÄ 110 motsvarar kanske 90... och dÄ nÀstan sprÀngs motorn.
...kÀnns det som.
Men det Àr vid originaldrevning!
Även 700:an varvar extremt i 90 med originaldrev.
GÄ upp en eller tvÄ kugg fram pÄ 350:n och du tappar acc men fÄr ett lugnare varv i 90.
Hade LTZ i typ tvÄ Är ocksÄ, och Àven den varvar högt i 90.
...men det gör faktiskt mer eller mindre alla fyrhjulingar.
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / SkĂ„ne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad LinusE

SV: LTZ400 vs Raptor 350
« Svar #4 skrivet: 3 mars 2011 kl. 16:57:17 »
Har Àgt bÄda modelerna jag med o ltz:an
GÄr före pÄ allt kÀnns de som.

Chassit kÀnns som de e Är10nde mellan.

Motorn e betydligt piggare Àn i rapptorn
Eller iallafall kÀns de dÄ botten effekten verkar finnas
BÀttre dÀr. Dock tycker jag inte att de Àr nÄgon jÀtte
Skillnad vid högre farter 90+ , utan mer under detta.
Betydligt lÀttare o gÄ pÄ bakhjulen me sukin Àn raptorn.


Ellen Àr dock katastrof pÄ alla dresel maskiner
Och lika sÄ pÄ ltzan ....

-Raptor 700R (Igen)
-Suzushi LTZ400 (sÄld)
-Raptor 700R (sÄld)
-Raptor 350R (sÄld)

medlem i skÄnequad.se

Utloggad LinusE

SV: LTZ400 vs Raptor 350
« Svar #5 skrivet: 3 mars 2011 kl. 16:58:41 »
Gömde:

Om jag hade en hög pengar o valde mellan
Dessa tvÄ hade jag inte tvekat 1 sec o köpa ltzan.
Mer quad för pengarna helt klart
-Raptor 700R (Igen)
-Suzushi LTZ400 (sÄld)
-Raptor 700R (sÄld)
-Raptor 350R (sÄld)

medlem i skÄnequad.se

Utloggad Fisken

SV: LTZ400 vs Raptor 350
« Svar #6 skrivet: 4 mars 2011 kl. 12:08:47 »
Tack för svaren, dĂ„ vet jag ju lite bĂ€ttre vilken Quad jag ska sikta in mig pĂ„  :)

Utloggad *Anton*

SV: LTZ400 vs Raptor 350
« Svar #7 skrivet: 4 mars 2011 kl. 13:01:31 »
Jag kör en Raptor 350, men ska nog byta upp mig till en Ltz 400 efter sommarn nĂ€r pengarna finns  :)

Just pga att det tydligen ska va roligare i grusgropar etc. o det Ă€r det jag kommer köra mest. Sen att det tydligen ska va en grym slangarmaskin skadar inte! haha!  :headbang:
Fan vilken status jag fÄr nÀr jag skriver min utrustning hÀr!

*KattlÄda
*Bananskal
*Clone A Willy
*BamseplÄster

 


Online just nu.

181 gÀster, 5 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
MSP, mdk, CFM, Aifur, Polaris570sp,
Flest online idag: 204. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme