Ha ha ha ja samma dag vinschen dog sågade jag i sten 3ggr efter varandra,alltså, sten, fila, sten direkt, fila, sten direkt, fila, sten, .Sen dog vinschen.Men dagen slutade med krediterad rem a 1300:- ÅF blev sur för att han lovat för mycket (polaris ersätter inte ÅF för remmen) samt en ny kontaktor och den gamla var ju felfri
Citat från: anersimyra skrivet 13 mars 2011 kl. 11:10:29Ha ha ha ja samma dag vinschen dog sågade jag i sten 3ggr efter varandra,alltså, sten, fila, sten direkt, fila, sten direkt, fila, sten, .Sen dog vinschen.Men dagen slutade med krediterad rem a 1300:- ÅF blev sur för att han lovat för mycket (polaris ersätter inte ÅF för remmen) samt en ny kontaktor och den gamla var ju felfri bra att du står på dig, visserligen använder du grejerna till max men det ska fanimej vara byggt för det också! iallafall märkesmasinerna! dom är ju byggda för tuffa tag och det står ingenstans i speifikationerna att man inte får använda maskinerna yrkesmässigt.jag är också född med en gnutta otur, därför lade jag ner mina funderingar på att köpa en cectek och valde nåt som "ska" hålla men det har ju hänt lite med min maskin med, dock hade jag nog fått betydligt fler haverier med en budgetmaskin, risken är att man tröttnar och ställer undan skiten, och att köra ATV är för roligt för att tröttna så det är bäst maskin startar&går!jag har också vart hård mot min maskin ibland, t.ex. när den bara gått 20 mil så lyckades jag spräcka bakskärmen mot ett träd, den var ganska mjuk och medgörlig så det blev bara 25-30cm spricka som lagades med buntband, hade det vart billig stenhård kinaplast så hade det säkert forit loss en stor bit av skärmen.
Citat från: Oskar P skrivet 13 mars 2011 kl. 13:26:57Citat från: anersimyra skrivet 13 mars 2011 kl. 11:10:29Ha ha ha ja samma dag vinschen dog sågade jag i sten 3ggr efter varandra,alltså, sten, fila, sten direkt, fila, sten direkt, fila, sten, .Sen dog vinschen.Men dagen slutade med krediterad rem a 1300:- ÅF blev sur för att han lovat för mycket (polaris ersätter inte ÅF för remmen) samt en ny kontaktor och den gamla var ju felfri bra att du står på dig, visserligen använder du grejerna till max men det ska fanimej vara byggt för det också! iallafall märkesmasinerna! dom är ju byggda för tuffa tag och det står ingenstans i speifikationerna att man inte får använda maskinerna yrkesmässigt.jag är också född med en gnutta otur, därför lade jag ner mina funderingar på att köpa en cectek och valde nåt som "ska" hålla men det har ju hänt lite med min maskin med, dock hade jag nog fått betydligt fler haverier med en budgetmaskin, risken är att man tröttnar och ställer undan skiten, och att köra ATV är för roligt för att tröttna så det är bäst maskin startar&går!jag har också vart hård mot min maskin ibland, t.ex. när den bara gått 20 mil så lyckades jag spräcka bakskärmen mot ett träd, den var ganska mjuk och medgörlig så det blev bara 25-30cm spricka som lagades med buntband, hade det vart billig stenhård kinaplast så hade det säkert forit loss en stor bit av skärmen.en polare kör en shineray han sladda åka gled in i en snöval i ca 3km/t o hela fronten pajja...//mitto
man kan ju borra ett hål o i med en svinpitt, brukar funka