Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Motor byte planer Modd mm  (lĂ€st 2885 gĂ„nger)

Utloggad BashanATV

Motor byte planer Modd mm
« skrivet: 24 februari 2011 kl. 21:00:50 »
Hej

Jag har en Bashan Badboy 200cc.
Har funderingar pÄ att köpa en vassare motor med kvallité.
Det lutar mest Ät 4-takt men 2-takt kan ocksÄ vara intressant.
Har en budget pÄ 5000 kr som jag ska köpa en motor för och dÄ
ska helst allt ingÄ sÄ den Àr körklar.
Tar gÀrna emot tips pÄ vilken motor jag skulle kunna köpa.
har nÄgra motorer jag skulle kunna tÀnka mig:
Honda xr 250 eller uppÄt
Eller nÄgon 80 cc tvÄtakt cross.
Am6 moppe motor var ju en rolig motor med mycket delar till med.

Men ramen mÄste ju förstÀrkas, tips pÄ bra förstÀrkningar.
Ska byta framvagn och bakaxel kan jag ta frĂ„n en raptor (modell?) och sĂ€tta pĂ„ framvagn och bakaxel utan större modd?  Eller polaris?

Ska gÄ igenom hela Quaden, jag klarar mig inte sjÀlv hjÀlp mig.

Utloggad Hydro

SV: Motor byte planer Modd mm
« Svar #1 skrivet: 24 februari 2011 kl. 21:07:30 »
HÀr ligger ju en ute pÄ forumet som Àr betydligt vassare Àn den du har nu, och fördelen med denna motor jÀmfört med en vanlig mc-motor Àr ju backvÀxel!
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=33550.0
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / SkĂ„ne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad BashanATV

SV: Motor byte planer Modd mm
« Svar #2 skrivet: 24 februari 2011 kl. 21:46:44 »
DÀr du vilken motor, Àr det kvallité? Samma som yamahas?
Varför sÄ billig motor för Àr inte dom vÀrda mer?

Utloggad Hydro

SV: Motor byte planer Modd mm
« Svar #3 skrivet: 24 februari 2011 kl. 21:49:45 »
Kanske inte som Yamaha, men betĂ€nk att du skall ha den i en Bashan och dĂ€r lĂ€r den glĂ€nsa.  ()p
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / SkĂ„ne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad BashanATV

SV: Motor byte planer Modd mm
« Svar #4 skrivet: 24 februari 2011 kl. 22:01:19 »
Ja den lĂ€r ju piska rĂ€tt bra.  :)
09 135 mil plus garanti 3500 kr lÄter vÀldigt billigt.

Utloggad BashanATV

SV: Motor byte planer Modd mm
« Svar #5 skrivet: 25 februari 2011 kl. 14:19:53 »
Men vad ska jag göra för att fÄ en stabil hoj?
MÄste ju förstÀrka ramen sÄ ska jag ta Dinli Framvagn, bakaxel och sving. Blir det svÄrt att fÄ det stabilt och fÄ ihop det bra?
Tips?

Utloggad Hydro

SV: Motor byte planer Modd mm
« Svar #6 skrivet: 25 februari 2011 kl. 15:17:47 »
Kolla lite gamla trÄdar frÄn denna kille, han moddade din BB rÀtt hÄrt:
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=23056.msg201859#msg201859
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / SkĂ„ne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Pv544

SV: Motor byte planer Modd mm
« Svar #7 skrivet: 25 februari 2011 kl. 15:50:04 »
Om du mÄste bygga om din bb alltför mycket kanske du tappar vitsen med att ha den som utgÄngsobjekt?
Kanske gÄr att krÀnga ivÀg den och fÄ lite mer pengar till annat objekt.

Med ombyggd ram och annan motor sÄ lÀr du ju inte uppsöka bilprovningen eller försöka Äka lagligt med den. SÄ en gammal lt250r eller liknande lÀr vÀl vara ett bÀttre utgÄngsprojekt?

Kollat in denna trÄden?
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=11482.0

DÀr finns ju en massa rolig lÀsning, och sÀkert fina tips om hur man kan göra Àven vid moddning av en befintlig ram.
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad BashanATV

SV: Motor byte planer Modd mm
« Svar #8 skrivet: 25 februari 2011 kl. 15:59:46 »
Mycket snyggt bygge!  ()p
Vad kostar en gammal it250r quad ram utan eller med motor? Vill fÄ tag i sÄ billigt som möjligt det var dÀrför jag hade planer med badboyen men bra tips ska fundera pÄ det. LÀgger max ut 10000 kr.






Utloggad Pv544

SV: Motor byte planer Modd mm
« Svar #9 skrivet: 25 februari 2011 kl. 16:14:21 »
Man har ju sett annonser med maskiner (i varierande skick) för 5-10k. Fanns nÄgra pÄ blocket som legat ett tag men nu Àr borta, eller som jag inte hittar iaf.

Fast det beror ju lite pÄ vart man bor och hur lÄngt man vill Äka.

Testa annars med en köpesannons pÄ blocket, finns nog en del objekt som blivit stÄendes i brist pÄ tid eller lust.
Eller hĂ€r inne pĂ„ forumet ocksĂ„ kan du ju annonsera, gratis Ă€r gott.  ()p
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad BashanATV

SV: Motor byte planer Modd mm
« Svar #10 skrivet: 25 februari 2011 kl. 16:31:22 »
Okej 5k hade varit perfekt för en ram. :)
FÄr försöka hitta en.


Utloggad Pv544

SV: Motor byte planer Modd mm
« Svar #11 skrivet: 25 februari 2011 kl. 17:07:48 »
Och hittar du en Lt250r sĂ„ tycker jag du ska lĂ€gga ner jobb pĂ„ att fixa upp en sĂ„n i originalskick, dom gĂ„r nog rĂ€tt fint redan dĂ€r. Och sĂ„ gör du ju en kulturgĂ€rning ocksĂ„.  ()p
Sen Àr det det nog lÀttare att behÄlla vÀrdet i en sÄn maskin jÀmfört med en hemmasnickrad blandras.

Det Ă€r vĂ€l 45-50hk i en sĂ„n tvĂ„taktsracer, lite frĂ€sigare Ă€n en bb.  8)
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

 


Online just nu.

173 gÀster, 6 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen, Micke_c, MSP, Bigfoot, Eetzi, ozzian,
Flest online idag: 202. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme