Den blir överjävlig att få igång vintertid med E-85...Jag tror det är minst problem i längden med 98 oktan //jens
Vi fick i Finland E10:an 1.1.2011, priserna som skulle sjunka pga miljöskattningen sjönk inte De som hände var att de höjde 95:ans pris före årsskiftet så att de kunde sänka priset tillbaka till den vanliga efter 1.1.2011.I 98:an har vi nu tillsatt 5% etanol, dvs lika mycket som det fanns tidigare i 95:an. MEN NU NÄR BENSINEN ÄR SÅ JÄVLA GRÖN OCH MILJÖVÄNLIG KAN JAG LUGNT STÄDA UPP I GARAGET OCH BRÄNNA UPP GAMMLA BILRINGAR OCH SPILLOLJA, OCH DET HAR JAG MYCKET AV!!
Är som Jens säger störst knackrisk på låga varv och hög belastning det knackar.Ja köper E85 på dunk till min istället för på macken, så får man inte nån pissig utblandad med vatten osv Edit: undrar lite varför man satsar så hårt på Etanol eftersom det är sämre för miljön än vanlig bensin, inte i förbränningen men i all transport av all rabarber som ska göras om till bränsle och all mark deras fält tar upp som kunde användas till något vettigare