3+2 breddar mer än 4+1... 3+2 blir lite som att köra med spacers. Du har dock bättre feedback med 4+1
Okej, vilka fälgar hade du kört då? Den e juredan breddad fram så frågan e om jag ska ha mycket bredare...
Citat från: Andrelii skrivet 21 februari 2011 kl. 20:01:53Okej, vilka fälgar hade du kört då? Den e juredan breddad fram så frågan e om jag ska ha mycket bredare...Jag skulle aldrig köpt 3+2 hjul... Alla som är seriösa med sina hjul kör 4+1. Framförallt om den är breddad, du får mycket skönare känsla i framvagnen än om du kör 3+2 också. Är den redan breddad fram kommer den bli äckligt bred med 3+2 Enda bra 3+2 gör i min mening är att dom ger så säga gratis breddning, kör du originalfälgar dock kan du lika gärna vända dom ut å in för å få cirka samma resultat. Visst hjulingen blir bredare, svårare för att välta osv men blir mera trögstyrd, kör du på en sten/Stubbe små gupp ALLA rörelser blir som en hävstång MOT dina armar, så det blir jobbigare att köra. Visst funkar det med 3+2 om du BARA kör på väg, men annars skulle jag starkt avrådaEdit: Du vet att om den ska va godkänd för crossbana får den inte vara bredare än 127cm