Har haft lite trassel med fram diffen på min polaris, så med maskien ner riven, passa jag på att förbättra maskinens svaga punkter lite Här är diffen i delar, nu med nya rullar, slipade hubbar o ny magnet bricka! Väntar nu bara på nya korgen (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Med ständiga värme problem efter mina körningar i lera, är det nu daxs att göra en kylar flytt!Här är den då på plats med rör o allt färdig draget, dock ska naturligvis ett skydd på också för kylarn.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Baksidan av kylarn, ville naturligtvis kunna nyttja lådan under kylarn, som polaris så fiffigt har där.Så därför får slangarna gå runt fronten o in under winshen för att kunna öppna lådan!Notera att polaris inte har kylar locket i kylarn, utan i ett enkom rör bakom (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Såå, så här blev slut resultatet (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Citat från: wasteland skrivet 10 februari 2011 kl. 12:19:12Har haft lite trassel med fram diffen på min polaris, så med maskien ner riven, passa jag på att förbättra maskinens svaga punkter lite Med ständiga värme problem efter mina körningar i lera, är det nu daxs att göra en kylar flytt!Här är den då på plats med rör o allt färdig draget, dock ska naturligvis ett skydd på också för kylarn.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Baksidan av kylarn, ville naturligtvis kunna nyttja lådan under kylarn, som polaris så fiffigt har där.Så därför får slangarna gå runt fronten o in under winshen för att kunna öppna lådan!Notera att polaris inte har kylar locket i kylarn, utan i ett enkom rör bakom (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Såå, så här blev slut resultatet (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)jag tycker de ser lite ut som en hillbilly lösning men kul att se lite bilder på olika projekt..//mitto
Har haft lite trassel med fram diffen på min polaris, så med maskien ner riven, passa jag på att förbättra maskinens svaga punkter lite Med ständiga värme problem efter mina körningar i lera, är det nu daxs att göra en kylar flytt!Här är den då på plats med rör o allt färdig draget, dock ska naturligvis ett skydd på också för kylarn.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Baksidan av kylarn, ville naturligtvis kunna nyttja lådan under kylarn, som polaris så fiffigt har där.Så därför får slangarna gå runt fronten o in under winshen för att kunna öppna lådan!Notera att polaris inte har kylar locket i kylarn, utan i ett enkom rör bakom (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Såå, så här blev slut resultatet (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Buggy: Du har PM Visst bodde du utåt örbyhus trakten va, om jag inte miss minner mig?Har för mig att ni körde nån sväng med enduro roger i sommras va?
Du råkar inte komma ihåg inner diametern på kylarslangarna?Ska bygga en extra grej i aluminium till rzrn, så det blir lite varmare åt tårna....