är du så jävla dum så att du använder en bil dagligen och sen inte fattar att du INTE stängt av den, okej att glömma lyset på men Motorn? ja då ska du fan inte ha bil heller. För mänskligheten var nog detta bra, så vi inte fördummar världen med att avla fram folk från såna idioter, vi vill ju inte hamna på Idiocracy nivå'n direkt
Är lite av båda världar här då andrabilen är från 94 och förstabilen från 07 och keyless, är det problem med den gamla bilen kan man till 99% fixa det själv, men skulle det bli problem med den nyare bilen så är det inte så mycket man kan/skall göra då allt är styrt elektroniskt via en databox och dagens bilmekaniker är mer dataingenjörer då de "kopplar upp" bilen och får felkoder om problemet och går direkt på rödbetan, annat var det förr då jag följde med farsan till sin mekaniker och han kunde många gånger innan han ens öppnat huven höra vad som var problemet, mäkta imponerande!
Vad är komplicerat?Jag går till bilen, öppnar dörren, trycker på en knapp!Tramsa med att ta av vantar för att få upp en nyckel som jag är tvungen att ha kvar på land när jag badar tex.Går det sönder så får nån hämta bilen och komma med en hyrbil.Nu har det iofs. aldrig krånglat, men OM det skulle göra det alltså.Att vara framtidsfientlig vinner man inget på, man retar bara upp sig.Ett exempel, automatiska vindrutetorkare är det bästa som finns, gammalt skit som intervall torkare som aldrig torkar när det behövs.....Vad är det för trams!Dock skall jag tillägga att det visst finns tillfällen där tex. nyckel är bättre än nått annat, men det handlar om känsla och inget annat.
nu är ju inte nyckellösa bilar helt nyckellösa, jag skulle aldrig bada med elektroniska nyckelkortet aif, det får stanna kvar på land
Citat från: Pegazus_Online skrivet 9 februari 2011 kl. 11:13:38nu är ju inte nyckellösa bilar helt nyckellösa, jag skulle aldrig bada med elektroniska nyckelkortet aif, det får stanna kvar på landDet har jag gjort massor med gånger, till ett flertal bilar dessutom.
Japp, badat säkert 100 gånger med kortet från lite olika modeller.Det var väl nån som jag lånade en bil av som ett kort gått sönder för, men han hade kladdat på plasti dip eller nått liknade, funkade kanonbra.Sen har jag ju inte använt kortet som du beskriver för lite får man ju tänka själv.Men jag kan hålla med om att man bör kanske visa viss försiktighet om man betalar reparationer själv.(om jag missat att nämna det så har jag tjänstebil)