Citat från: Hydro skrivet 6 februari 2011 kl. 13:21:45Källa på det, tack.Blir nog svårt med källa i och med att det är fel, gå in och kika på lite bilar motorcyklar och atv på transportstyrelsen så inser ni att det är omöjligt, vem vill köpa ett fordon som ingen får vara på under färd.
Källa på det, tack.
Citat från: vespa skrivet 6 februari 2011 kl. 13:25:05Citat från: Hydro skrivet 6 februari 2011 kl. 13:21:45Källa på det, tack.Blir nog svårt med källa i och med att det är fel, gå in och kika på lite bilar motorcyklar och atv på transportstyrelsen så inser ni att det är omöjligt, vem vill köpa ett fordon som ingen får vara på under färd.Hahaha, Det ironiska i saken är att en maskin värd över 100 tusen och klarar med enkelhet 1 passagerare, är det inte tillåtet för, men en 6000:- kronors byggsats från Jula som de kallar fyrhjuling får du göra det på, typisk byråkratiskt mumbo jumbo!
så här står det på mitt regbevis alltså bara antal pasagerare max 1är det alltså 1 passagerare + 1 förare ?
En kuriosagrej i ämnet som kan nämnas att på en motorcykel med fler hjul än två så FÅR passageraren vara onykter.
Min får jag inte skjutsa på, men vad skulle straffet bli om dom lyckas lista ut att jag inte får skjutsa, fast jag gör det?
Vill ut på lite mindre vägar med min atv och funderar på om det är lagligt att sätta 5-åringen framför mig, med hjälm förstås?(Skulle kännas säkrare, istället för bakom)Atv´n är reggad för körning i trafik med passagerare.