HAha, njaa, man kan ju inte säga att han va lyrisk kanske... Men han skulle ju inte ha ägt en hög om han inte tyckte om dem... Och han skulle ju inte ha moddat tons of them om han inte hade vetat hur man får fart på dem Det verkar va en snubbe som vet va han pratar om Va tog han för att modda 300-kittet då? å hur vart resultatet? Ska du skicka över 500an oxå??
Ja där ser man,Där fanns det ju lite matnyttigt för att få mer flås. Har du tänkt att plana av och få runt 1,5mm i squish? Då får det bli att satsa på ett komplett nytt avgas och en ny förgasare också. Mitt avgas ser lite rostigt och tråkigt ut samt att det är en hemmabyggd ljuddämpare. Förgasaren är små sliten och skulle absolut behöva bytas ut.Jag och polaren var ut och åkte is idag igen ett par timmar och det var verkligen hur kul som helst, polaren kör kawa 450 4-takt cross hoj men hans däck var helt slut så det var roligast att åka quaden. Sen var vi även iväg och tvättade av med högtryck och avfettning så nu ser den lite trevligare ut.Mvh/ Johan
Men det är inte smartare att köpa en pwk 41 istället för en pwk 39 när man ändå ska köpa ny? Eller blir en 41 för stor istället?När man planar av toppen och mäter in klämspalten på 1,5mm vill man då ha 1,5mm över hela förbränningsrummet eller mäter man där det blir minst?Mvh/ Johan
Citat från: Devil skrivet 4 mars 2011 kl. 11:55:53HAha, njaa, man kan ju inte säga att han va lyrisk kanske... Men han skulle ju inte ha ägt en hög om han inte tyckte om dem... Och han skulle ju inte ha moddat tons of them om han inte hade vetat hur man får fart på dem Det verkar va en snubbe som vet va han pratar om Va tog han för att modda 300-kittet då? å hur vart resultatet? Ska du skicka över 500an oxå?? Han är kanske en av dom 5 främsta 2-takts gurus som finns over there. Arbetskostnad och material kostar ingenting i Usa, det är frakten som är knäckande. Specielt att skicka ut från sverige. Fullständigt omarbetad portlayout(Aggressive trail) 180$ Borrning+ honing+ avgradning portar 50$ Deck modd för att köra Trx250r BigBore kolv 50$ Topp modifiering(Squish+ komp justering) 60$ Totalt 340$ Den går så sjukt hårt att det är problem att lägga i nästa växel när det skjuter på som värst och man nästan håller på att tappa styret när det är fäste. Jag överdriver inte nu det är en riktig scremer. Har ju mycket annat godis på med och tänk att den väger endast 125kg tankad