Jag har länge tänkt på detta själv Ser ju att andra dyrare märken har dragit ned på tjocklekar lite här och där då det inte behövs vara lika starkt. Men helt klart finns det vikt att spara och jag tror dem stora ställena är avgassystem, styrstång, styre, däck och fälg (se bara på sukkas org fälgar och däck de är inte tunga i jämförelse med dinlis ply 4 och stålfälgar)Har stål bullbar på min så där kan jag spara lite.Finns kanske lite vikt att spara på dämpare och fjädrar. Sadeln är inte lätt i jämförelse med andraSedan är styrstagen väldigt grova och kröker sig inte så lätt i jämförelse med andra dyrare märken speciellt kawwa, så det går säkert skaffa lättare.Går ju sätta en plastbehållare för oljan om man vill vara lite extrem.Sedan brukar ju inte andra dyrare märkens viktuppgifter vara vägreggade.
Man kan ju även köpa laxermedel och något vätskedrivande så blir även föraren lättare
Citat från: LAHA skrivet 27 januari 2011 kl. 22:19:18Man kan ju även köpa laxermedel och något vätskedrivande så blir även föraren lättare Hahahaha Fast det är klart, provar ja så försvinner jag förmodligen...