ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Lång(?)färd med CFen
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 2 [3] 4  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Lång(?)färd med CFen  (läst 12597 gånger)

Utloggad FormerMazda

  • Herr
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 525
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • CF MOTO Allroad X5 -09
    • Visa profil
FormerMazda
SV: Lång(?)färd med CFen
« Svar #24 skrivet: 27 januari 2011 kl. 07:27:56 »
Klart jag inte byter maskin. Och skulle jag byta så blir det nog bara en nyare CF.
Varför punga ut med 100kkr till bara för det ska stå nåt annat på den?  ;)

Mailade med tommysmotor.se och fick fram att han hade 14" för vettig peng (http://www.tommysmotor.se/produkt/SX-14-Aluminiumfalg-4x110445)
Sen är det ju bara att sko dom med vanliga bildäck så är saken biff.

Men spacers ska utforskas. Då kan man ju köpa vanliga bildäck begagnat för vettig peng.

Alla dessa val!  ;D
Anmäl till moderator   Loggat
Jag vill ha en Titan Recon, också.

Utloggad E4W

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 156
  • Total likes: 0
    • Visa profil
E4W
SV: Lång(?)färd med CFen
« Svar #25 skrivet: 27 januari 2011 kl. 07:40:45 »
Om man får ha en åsikt så finns det billigare fälgar.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad FormerMazda

  • Herr
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 525
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • CF MOTO Allroad X5 -09
    • Visa profil
FormerMazda
SV: Lång(?)färd med CFen
« Svar #26 skrivet: 27 januari 2011 kl. 09:48:32 »
Tycker det låter som en bra åsikt.
Men har du en länk också?  :)
Anmäl till moderator   Loggat
Jag vill ha en Titan Recon, också.

Utloggad E4W

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 156
  • Total likes: 0
    • Visa profil
E4W
SV: Lång(?)färd med CFen
« Svar #27 skrivet: 27 januari 2011 kl. 09:55:31 »
Jag satt och kollade lite härom dagen på fälgar, men eftersom det inte är aktuellt så sparade jag inga sidor.

Men att googla på ATV fälgar är ju inte så svårt  ;)

Men 950:- styck blir ju 3800 så här får du en länk till i mitt tycke snyggare fälgar för 400:- mindre.......

http://www.4speed.se/se/art/4speed-zz212-14-falgar.php
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad FormerMazda

  • Herr
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 525
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • CF MOTO Allroad X5 -09
    • Visa profil
FormerMazda
SV: Lång(?)färd med CFen
« Svar #28 skrivet: 27 januari 2011 kl. 11:17:07 »
Ett annat problem dök nog upp nu.
En lika stor önskan som att få vägdäck är att gå upp i dimension på däcken. Högre o smalare = lägre varv och mindre bränsle.
Men hur mycket kan man egentligen gå upp? På bilder ser det rätt tight ut som det är..

Måste nog mäta.. För hur högt ett hjul på en CF är verkar svårt att hitta.
Anmäl till moderator   Loggat
Jag vill ha en Titan Recon, också.

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Lång(?)färd med CFen
« Svar #29 skrivet: 27 januari 2011 kl. 11:27:50 »
Var lite mjuk på gasen i starten sen bara med större hjul... så inte remmens livslängd upphör på ön.
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad jaas

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 863
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Minst motor på träffen!
    • Visa profil
jaas
SV: Lång(?)färd med CFen
« Svar #30 skrivet: 27 januari 2011 kl. 11:46:24 »
Du har väll 25 tum höga original, och 27" terrängdäck får väll plats på en CF? Så tror du utan vidare får plats med ganska stora bildäck för 14" fälgar.
Anmäl till moderator   Loggat
Arcitc Cat 366 2008 - Liten men naggande god

Utloggad SugBritt

  • AtvAvesta
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 638
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Permobilen
    • Visa profil
SugBritt
SV: Lång(?)färd med CFen
« Svar #31 skrivet: 27 januari 2011 kl. 21:53:30 »
Våren-08 så tänkte jag en heldel på att det vore roligt att samla ihop ett gäng o göra en resa lite utöver det vanliga. Ibland när vi samlas så har vi enstaka gånger blivit runt 15-16st som tillsammans åker runt i skogarna, ofta så har vi pratat om detta när vi samlas runt brasan o korvgrillningen.
Svårigheten med en sån resa som jag ville göra är att få det att fungera, vissa jobbar 5skift o vissa jobbar dagtid osv. Vissa vet jag kan när som helst men flera måste ordna med ersättare på sina jobb för att kunna vara lediga från jobbet.
När vi sedan bestämt vilken helg vi skulle åka så började jag smida planerna runt resan, vi hade från torsdag till söndag på oss den sista helgen i Juli. Då jag själv är från byn Lillhärdal som ligger ca 3mil från Sveg så tyckte jag att det vore ett lämpligt mål, naturen är så otroligt bildskön i Härjedalen. Nu återstog bara att samla alla intresserade o berätta mina planer.

Vi är några stycken som har träffats regelbundet i ca 6-7år, 6dgr/v för att sitta över en kopp kaffe på ett fik i Avesta. Jag (janne), Henke o broder Peter, min tant Musse var dom som var lockade av att göra en längre hjulingstripp tillsammans. Nu när det blev lite ojämnt fördelat mellan killar o tjejen så frågade Musse om inte Peters extjej Steffie ville med o hon tyckte att det verkade roligt. När jag sen kom att försöka få med nån till så frågade jag en polare med en renegade x. Han är mer av den sort som inte gillar att köra långt utan bara djupt :). Däremot så hans tant Yvonne tyckte att det var hennes tur att få köra renegaden, o så blev det.

Nu när vi blivit några st så spreds ryktet o Johan ringde mig o berättade att han o Erik ville följa med oss norrut. Planerna verkade denna gång, äntligen, kunna gå i lås. Jag som kanske är den mest inbitna åkaren av oss alla har försökt tidigare att få gänget att släppa vardagen o åka på en långhelgs semester men det har aldrig blivit mer än bara snack om en långtur. Nu när vi tom bestämt helg o deltagare så spikade vi att svek man gänget nu så fick man ändå vara med o betala dom fasta kostnaderna som vi kom att få för denna resa.

Jag ringde o frågade en komips (avestavagnen) om jag fick låna hans lastbil för transporten, det fick självklart göra. Lastbilen har bakgavellyft så det kommer ju att gå smidigt att få upp hjulingarna in i skåpet. Då vi blev 8st som skulle åka så behövde vi ju en bil oxå så att alla kom med upp, Jocke bestämde sig för att följa med på resan o hans volvo har dragkrok så han körde bilen med ett släp för den sista hjulingen som inte fick plats på lastbilen. Äntligen så kändes det som att resan skulle bli av. Vi träffades ett par ggr för att gå igenom det praktiska, jag tog på min ansvaret att ordna till så att allt skulle fungera. Det ska bokas boende, planeras så att det finns tankning efter turen o att vi har nån stans att äta mat på om vi inte bara ska elda brattwurstar hela helgen.

Planen blev att vi ska åka från Avesta på torsdag kl.13, köra upp mot Orsa för att där parkera bil o lastbil. Vi skulle hjula upp till Noppikoski, sova där en natt för att dag 2 åka till Lillhärdal o tillbringa natt 2 där. Dag 3 blir via Sveg tillbaka mot Noppikoski för en sista natt o sen tbx till lastbilen o sen hem till Avesta igen. Det blir inte så många mil på hjuling om man bara väljer att köra landsvägarna mellan dessa ställen så därför bestämdes det att vi ska köra så mkt offroad som möjligt. Jag skruvade fast min Tomtom på styret så den skulle få visa oss vägen när vi kom ut i skogarna.

När dagen D äntligen kom så stog solen o verkligen stekte allt den kom åt, det var riktigt snorhett ute. Jag tänkte att man kommer att stekas i lastbilen i denna hetta, men till min förvåning så fanns det ac i lastbilen o den  till o med fungerade :) Vädret skulle vara fint torsdag till lördag fm, sen skulle det komma in lite regn o kallare luft. Dom som inte hade regnställ hann med att åka till ÖB för att köpa ett sett med jacka o byxa för typ 49kr, inte det dyraste men heller inte det bästa ;)

Alla kom hem till oss för att se till så att allt kom med, hjulingar o den lilla packning som var o en behövde för helgen. Allt gick enl. planerna o till slut så var allt lastat.
Här spänner Jocke fast Steffies Dinli 350ss o Yvonne kollar in ryggskyddet.


Dinlin fick åka på släpet ist för i lastbilen pga min CF som är en lång modell inte fick plats på släpet, därför så lastades den av från lastbilen.


När vi äntligen var klara så styrde vi näsan mot Orsa finnmark, här sitter jag o rattar lastbilen .......


.....som denna resa hade ganska många rattar att hålla reda på ......


Som vanligt äre så att brudarna samlas runt mig, vad ska man göra, bara att gilla läget antar jag :)


För att inte låta dom andra bli avis så fick Johan o Erik testa att leka chaufför vid en paus vi hade innan Falun.


När vi sen började att känna lite hunger så stannade vi till vid kanten på Siljan o rastlatsen Vidablick för lite mat. Här sitter jag o Musse o väntar på en filé tror jag det var :)


Efter en god köttbit så fortsatte resan till Skattungbyn där vi ska lossa av hjulingarna. Här ska bilen o lastbilen få stå kvar tills på söndagen när vi kommer tbx igen, jag bad en kvinna i ett närlivs att hålla kolla på fordonen medans vi var borta o det gjorde hon så gärna så :)
Av lastningen gick snabbt o smidigt, packningarna spänndes fast på hjulingarna o min gps matades in med lite destinationer o sidospår.





Yvonne som är från Moratrakten känner till en del platser runt om i skogarna i finnmarken så hon letade reda på lite ställen vi skulle passera o besöka på vägen till Noppikoski.


Första stoppet blev en vacker plats med ett Inte lika vackert namn..

Här fanns det berg o dalar som är magiskt vackra..


Alla var vi imponerade av denna natur, den är lite trollsk faktiskt.

Denna bro är till inlandsbanan o den var riktigt högt upp eller så var vattnet långt ner, lite svindelvarning blev det när vi kikade ner över räcket.

Efter detta stopp så knallade vi tbx till hjulingarna för att svalka oss med lite isvatten för att sen fortsätta norrut o vidare in i vildmarken.

Jag som hade vägvisaren monterad körde först i klungan mestadels..
Här stannade jag till för att filma lite med min digitalkamera, inte det bästa men den enda jag har.

[youtube]17eciEbpGag[/youtube]
Vi kom upp till vandrarhemmet i Noppikoski mot kvällningen. Alla var vi nöjda över dagens körning som blev en riktig höjdare i den härliga sommarvärmen. Bilden är från huset vi bodde i, hjulingarna fick stå under tak. Detta kort är dock från sista dagen innan hemfärden.


Dag 2 började med frukost i värdshuset bredvid huset vi hade hyrt, vi fick en kalasstart på dag nr2 med gott kaffe o perfekt kokta ägg till frukost. Idag skulle vi köra upp till Lillhärdal genom ännu mer vildmark o fina vyer.
Hjulingarna tankades fulla o vattenflaskorna fylldes även dom.
Efter ca 1/h körning inträffade nåt man inte vill ska hända mitt i ingenstans, Peters hjuling bara dog. Den blev stendöd utan förvarning. Vi fick stanna till i en 45min innan, gissa vem?:) hittade felet. En kabel till tändspolen hade lossnat.

Det blev lite snack om ditten o datten under tiden hans hjuling skruvades ihop


Resan fortsatte sen vidare norrut o gpsen visade oss vägar genom skogen som man aldrig annars har hittat på, utan den hade vi nog inte varit hemma än ;)

Nu har vi inte så långt kvar tills vi kommer fram till Lillhärdal, gpsen är inställd på promenadrutter så ska det ta ca 3/h. I den här skogen är allt inklätt med en lilavit mossa, allt är mossigt. Här testar Peter lite mosskörning.

[youtube]AqaqC6OCSJ8[/youtube]
En till liten film från min kamera
[youtube]oVfHZ3FiBfQ[/youtube]
Vi hinner med ännu ett stopp innan vi kommer fram.

När vi kommit så här långt på denna dag så ska vi försöka hitta vårat boende för natt nr2 o sen måste vi hitta nån stans att äta lite mat.

Mitt över gatan från där vi bor fanns denna restaurang som hade både pizza o husets grillstek med pommes, ett par goda kalla öl till maten fick även ingå efter dagens långa körning. Det var vi alla värda :)

Efter maten så blev det en slapparkväll i relaxen som NylundsPensionat hade. Hela källaren var omgjord till en jättefin bastu/dusch/tvrums relax, verkligen skitfint ställe som vi bodde på. Det är en släkting till mig som äger detta pensionat.


Dag 3 ska alltså styras mot Sveg, vädret var inte lika bra som vi haft dagarna innan. Med 13gr kallt ute o regnet i luften var det bara att ladda för en lite kyligare färd öster ut i ca 4mil mot Sveg. Detta dygn var det nån kille som försvunnit i skogarna mellan  Lillhärdal o Sveg, automatiskt satt man ju o tänkte på det under färden. I denna vildmark så trodde man ju att han fanns bakom varje stenrös, på samma ställe ungefär som jag satt o väntade på att en björn skulle komma fram. Det finns en hel del björn här i skogarna så visst var man lite på spänn allt.... Nu fick vi ju faktiskt se en björn på resan, bilden kommer om ett tag :)

Här kan ni se ÖBs regnställ för typ 50kr, inte riktigt värt pengarna så här i eftertanke..

På skogen nånstans så slog våran Aie Magmax275 om på 1000mil, detta måste ju arkiveras med en bild tyckte jag så, här är den..

När vi kom till Sveg så behövdes lite proviant som bensin o en kopp kaffe, nu var inte vädret så superskönt att åka i men det gick bra ändå Jag behövde köpa ett par handskar att åka i så att inte regnet slog sönder mina händer när det stundtals gjorde riktigt ont när vi blåste fram i 80 blås på skogsvägarna.

Just ja, glömde ju björnen vi såg

När alla tankat o fyllt upp så styrde vi in mot närmaste/bästa matställe, parkeringen på lång rad utanför restaurangen drog många glada blickar. Det rosa huset i bakgrunden lämnade jag av gruppen Smokie vid för några år sedan, dom uppträdde på ett 10års jubileum så det var jag som körde hit dom.

Efter maten begav vi oss ut i naturen igen, denna gång söder ut mot sista natten i Noppikoski.


Just ja, glömde...Skulle ju köpa ett par handskar på macken, det enda som fanns i min storlek var dessa grillvantar. 2st för 19kr, rena fyndet tycker jag, dom klarade nästan av att hållas torra. Här testas dom av tanten min (musse).

Här behövde vi få upp lite värme så en engångsgrill tändes o regnkläderna från ÖB lagades :)

När vi kom till vandrarhemmet i Noppikoski så packade vi in allt bagage o tog med oss lite dricka o korv till en liten stuga där man kunde grilla innomhus. Brasan värmde skönt efter denna dag


Jocke dricker sin cola, i mängder. Jag ligger o vilar min rygg efter en tröttsam dag.


Sista frukosten tillsammans denna tur, sen ska det städas o plockas innan vi börjar åka mot Skattungbyn igen.

Vi tankade upp alla hjulingar, även denna dag så fick vi regn på oss :(

Johan o Yvonne på bild

Här har vi Musse på Magmaxen som passerat tusen felfria mil :)

Väl framme i Skattungbyn satte vi nog ett nytt världsrekord med att fylla en lasbil med 7st hjulingar, nu vare riktigt blött o otrevligt ute.


På hemvägen satt vi i en varm o skön lastbil o som vanligt så flockades hönsen runt tuppen, det var tur att fläkten fungerade så bra. Rutorna blev lite lätt immiga av den mystiska hettan som dessa 3 höns gav mig i hytten. Jag mådde så bra o det var bara så synd att vädret inte var fint hela resan, för visst skulle det ha varit roligare med sommarvärmen vi hade när vi åkte upp.

Ps. nu säger musse att imman berodde på att vi hade blöta kläder på oss Ds.

Min berättelse från en fantastiskt rolig resa med fantasktiskt trevliga vänner, filmer från resan finner ni på YouTube....

//Janne
Anmäl till moderator   Loggat




www.AtvAvesta.se    Glöm inte att se våra FILMER
Vi har Leden runt hörnet ;)

Utloggad slangklämman

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 251
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • freerideatv.se
    • Visa profil
slangklämman
SV: Lång(?)färd med CFen
« Svar #32 skrivet: 27 januari 2011 kl. 23:17:17 »
fan va coolt sugbritt. nu blir man ju lite ispirerad att ta med sig polarna ut på en långtur.
Anmäl till moderator   Loggat
x7 lång
plog
hantagsvärme
hasplåt
extralysen
artrax 2.5 vinch syntet, fjärr.maskin är  såld vad ska jag köpa?
www.freerideatv.se

Utloggad buffelhorn

  • Buffelhorn
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 745
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Min Linhai 300 4x4. Såld!
    • Visa profil
buffelhorn
SV: Lång(?)färd med CFen
« Svar #33 skrivet: 27 januari 2011 kl. 23:26:00 »
Vad ska man säga? Vilken härlig berättelse och vilken mysig 4 åknings tripp ni fick ()p
Anmäl till moderator   Loggat
:DVLinhai 300 4x4. Såld!
Vill ha en Kawasaki.
Har fått min Cf Moto BE. Äntligen :) 11 02 03
Kanske köper min kawasaki i sommar.
Det blev en gpz 900 r.
Och en suzuki Hayabusa:)

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Lång(?)färd med CFen
« Svar #34 skrivet: 28 januari 2011 kl. 00:05:23 »
Jäkla nice SugBritt!  ()p ()p ()p ()p ()p

Nu längtar man ju ännu mer till värmen och finåkning!

Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad FormerMazda

  • Herr
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 525
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • CF MOTO Allroad X5 -09
    • Visa profil
FormerMazda
SV: Lång(?)färd med CFen
« Svar #35 skrivet: 28 januari 2011 kl. 07:00:59 »
Underbart! TACK för den berättelsen!  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Jag vill ha en Titan Recon, också.

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 2 [3] 4  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Lång(?)färd med CFen
 


Online just nu.

588 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 636. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info