Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Kingquad 750 högt växlad?  (läst 10473 gånger)

Utloggad Fridolf

Kingquad 750 högt växlad?
« skrivet: 20 januari 2011 kl. 03:41:57 »
Jag har tänkt införskaffa en fyrhjuling under våren och har begränsat urvalet till KQ 750 eller Grizzly 700. Fördelningen mellan arbete/nöje borde ligga på ca. 70/30. Nu har jag läst i flera tester på nätet att KQ är ovanligt högt växlad. Ni som har provat, hur ligger det till med detta? Är det bara på högväxeln som den är ovanligt hög och lågväxeln är mera normal eller..?
Blir det problem vid vedkörning i skogen? Vad händer om man lägger på 27-tummare? Eller är Grizzlyn ett bättre köp om man ska använda den för skogsarbeten.
Tacksam för råd och tips då jag är nybörjare i ämnet.
Yammaha Grizzly 700     Yamaha XT550

Utloggad rmkungen

SV: Kingquad 750 högt växlad?
« Svar #1 skrivet: 20 januari 2011 kl. 06:26:13 »
kan man leva med lite skrammel och rassel och högt motorljud så är nog grizzlyn bättre i skogen då dom är kraftigare byggd, vad de gäller utväxling så ligger dom lika på lågväxeln, högväxeln är kq750 lite högre och går fortare och tystare på vägen
KQ700
hasplåtar
warn winch RT25
fulldubbad tatou bandsats
kenda bearclaw på org breddade fälgar
kenda executioner på ss112 fälgar
v-kitt
xenon överallt
handtagsvärme
powermad

In å gilla oss på FB
Sök "Team MG&SV Maniacs"

Utloggad Svezon™

SV: Kingquad 750 högt växlad?
« Svar #2 skrivet: 20 januari 2011 kl. 09:16:29 »
Om det är högre utväxling på KQ vet jag inte men jag har inga problem med att dra tunga vedlass med min och jag har 26 tums däck på och de är lika stora som Kenda Bear Claw 27". De flesta brukar montera ett variatorkit när de byter till större hjul oavsett märke.

Lycka till med ditt köp!
Suzuki King Quad 750

Utloggad rmkungen

SV: Kingquad 750 högt växlad?
« Svar #3 skrivet: 20 januari 2011 kl. 18:29:28 »
jag har v-kitt på miin och har 27 tums kenda bearclaw, de som blir med v-kitt och större hjul är att den går som den gör med org hjul
KQ700
hasplåtar
warn winch RT25
fulldubbad tatou bandsats
kenda bearclaw på org breddade fälgar
kenda executioner på ss112 fälgar
v-kitt
xenon överallt
handtagsvärme
powermad

In å gilla oss på FB
Sök "Team MG&SV Maniacs"

Utloggad Vikarn

SV: Kingquad 750 högt växlad?
« Svar #4 skrivet: 20 januari 2011 kl. 22:43:46 »
jag har v-kitt på miin och har 27 tums kenda bearclaw, de som blir med v-kitt och större hjul är att den går som den gör med org hjul

Va har du för v-kitt?


//V

Utloggad rmkungen

SV: Kingquad 750 högt växlad?
« Svar #5 skrivet: 20 januari 2011 kl. 23:22:32 »
lättare vikter och annan fjäder i sek variatorn,
KQ700
hasplåtar
warn winch RT25
fulldubbad tatou bandsats
kenda bearclaw på org breddade fälgar
kenda executioner på ss112 fälgar
v-kitt
xenon överallt
handtagsvärme
powermad

In å gilla oss på FB
Sök "Team MG&SV Maniacs"

Utloggad Vikarn

SV: Kingquad 750 högt växlad?
« Svar #6 skrivet: 23 januari 2011 kl. 01:19:15 »
lättare vikter och annan fjäder i sek variatorn,

Och vart köpte du det?



//V

Utloggad rmkungen

SV: Kingquad 750 högt växlad?
« Svar #7 skrivet: 23 januari 2011 kl. 10:09:06 »
hos trech.se men ska du köpa så ring han och säg att du vill ha 4 vikter som väger samma som dom som följer med kittet och 4 st som är snäppet lättare, och en fjäder, vikterna ligger ju 2 och 2 i variatorn så du lägger dom brevid varann och varannan lättare och varannan tyngre 
KQ700
hasplåtar
warn winch RT25
fulldubbad tatou bandsats
kenda bearclaw på org breddade fälgar
kenda executioner på ss112 fälgar
v-kitt
xenon överallt
handtagsvärme
powermad

In å gilla oss på FB
Sök "Team MG&SV Maniacs"

Utloggad Vikarn

SV: Kingquad 750 högt växlad?
« Svar #8 skrivet: 25 januari 2011 kl. 01:12:39 »
hos trech.se men ska du köpa så ring han och säg att du vill ha 4 vikter som väger samma som dom som följer med kittet och 4 st som är snäppet lättare, och en fjäder, vikterna ligger ju 2 och 2 i variatorn så du lägger dom brevid varann och varannan lättare och varannan tyngre 

Tack för svaret.
Ska ringa denna vecka.



//V



Utloggad B.B.A

SV: Kingquad 750 högt växlad?
« Svar #9 skrivet: 25 januari 2011 kl. 19:36:36 »
Citera
Eller är Grizzlyn ett bättre köp om man ska använda den för skogsarbeten.
Jag var själv i samma sits och valet blev till slut grizzlyn. Åk och prova både suzukin och yamahan så märker du nog vilken maskin som känns bäst. Suzukin är en skitbra hjuling men den känns betydligt klumpigare än grizzlyn. Att grizzlyn skulle vara skramlig är inget jag har märkt men det får väl tiden utvisa. Grizzlykonstruktionen känns mer anpassad för tungt arbete än KQ men jag tror att du blir nöjd oavsett vilken av maskinerna du köper. Dock ska du se till att köpa med servostyrning om du ska använda maskinen till arbete också, vet att det är standard på grizzlyn men är osäker på hur det är med KQ, den jag provade hade servo men jag minns inte om det är standard på suzuki.
Yamaha Grizzly 700 eps camo -2011
Warn RT 25 syntet
Hasplåtar
ITP Blackwater evolution 27"
Vision bruiser
Tamarack titan series
redknows minifinder gps larm
Lejab snöblad
Kranman T1600

Utloggad dexter12

SV: Kingquad 750 högt växlad?
« Svar #10 skrivet: 29 januari 2011 kl. 23:48:24 »
hur mycke kostar variator kit

Utloggad Vikarn

SV: Kingquad 750 högt växlad?
« Svar #11 skrivet: 30 januari 2011 kl. 00:38:58 »
Jag har tänkt införskaffa en fyrhjuling under våren och har begränsat urvalet till KQ 750 eller Grizzly 700. Fördelningen mellan arbete/nöje borde ligga på ca. 70/30. Nu har jag läst i flera tester på nätet att KQ är ovanligt högt växlad. Ni som har provat, hur ligger det till med detta? Är det bara på högväxeln som den är ovanligt hög och lågväxeln är mera normal eller..?
Blir det problem vid vedkörning i skogen? Vad händer om man lägger på 27-tummare? Eller är Grizzlyn ett bättre köp om man ska använda den för skogsarbeten.
Tacksam för råd och tips då jag är nybörjare i ämnet.


Som det har sagts tidigare så blir du nöjd vilken du än väljer.
Det jag har märkt såhär i efterhand är jag tycker nog att det är enklare på en KQ att koppla in lampor och andra trevliga elprylar, allt sitter lättåtkomligt och skyddat under sadeln, medans Grizzlyns elcentral och batteri sitter nerbökad framför styret.



/V


 


Online just nu.

163 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
GeFeldz, PeterDer,
Flest online idag: 190. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme