Tråkigt............Första tanken... höjd?Jättehjul?
jag har kört av en drivaxel till en AC, skulel rycka loss en polare som kört fast, det knäppte till högt och sen ingen drivning... brottytan ngt snett genom godset och tror att de flesta får samma fenomen, godset är ju ganska hårt. hade även problem med kardan till diffklumpen i fram. den sitter ju bara istucken i klumpen och hålls på plats av damasken på röret. damasken hade glidit iväg och då tappade den greppet i splinesen. jag hade kört i mudd och lerklumpar som fastnat med gräs som lindats upp på röret så jag tror att det ledde till att gummit gled iväg.
Vet inte vart han drivaxel gick av men ett tips är att kolla efter reparationskit, hitta ja till min maskin.Sen så kan det vara så att ifall han missade brickan på drivaxelnmuttern i änden så blir det för spänt och den kan hoppa ur väldigt lätt, och om den åker it lite grann men ändå har grepp så kan ju splinesen gå sönder. Om du förstår hur ja menar.
jag köpte en komplett ny drivaxel från usa, allt följde med. min gick av precis vid knuten, gick inte laga. skulle man svetsa är det ju bara invänta nästa gång den pajjar för härdningen försvinner ju när man svetsar den.