Citat från: rmkungen skrivet 16 januari 2011 kl. 23:09:12då undrar jag va ni har för jävla super batteri som orkar driva runt motorn så pass då i den kylan då knappt bilen orkar igång eller e ni komplösa??Har biltema batteri tror det är 18 eller 19 amp. Kan vait 20 också. Kan till och med ha xenonljuset på samtidigt som jag startar. Batteriet är nytt sen i höstas. Använder ctek laddaren ibland typ 1 gång i månaden och laddar upp det fullt.
då undrar jag va ni har för jävla super batteri som orkar driva runt motorn så pass då i den kylan då knappt bilen orkar igång eller e ni komplösa??
här är det iallafall en som startar i -24... har inte varit kallare än men skulle tro den startar i -30 med..jag höll inte kvar startknappen tillräckligt länge det va därför den dog, håller man bara inne även en stund efter den börjar hosta igång så går det på första försöket..
Citat från: Oskar P skrivet 18 januari 2011 kl. 23:59:40här är det iallafall en som startar i -24... har inte varit kallare än men skulle tro den startar i -30 med..jag höll inte kvar startknappen tillräckligt länge det va därför den dog, håller man bara inne även en stund efter den börjar hosta igång så går det på första försöket.. men han kan ju ha haft den varm, med tex motorvärmare. Man vet aldrig
Känns lite tråkigt att min frågeställning misstolkades som en inbjudan till penismätartävling
jag har då inget emot att nån annans hjuling startar lättare än min tex,, bara de att folk skriver som att de inte e nån skillnad mellan sommar och vinterstarter, jag bor i kallaste hålet i sverige och har då aldrig varit med om att nån motor ha smällt igång särsilt lätt när de e svinkallt, allt går tungt och trögt när de e kallt, har aldrig påstått att dom inte skulle starta när de e kallt, utan bara att dom må gå bra tungt innan dom går igång, sen att nån skriver att de inte gör nått att starta en kall motor och att motorn inte tar skada av de måste ju leva i en dröm,, ingen motor mår bra av att starta när de e minusgrader ute, sen få ni säga vad ni vill,