Det fanns ju kartor :djump:Hågelbyleden,Tumbavägen,Vretagårdsväg,Aspenvägen,sjövägen.Sjövägen avslutas som en sjösättningsramp rakt ut i sjön.I dag var både hjulingar och isjakter på sjön.Ni kommer att se mina spår gå upp på Ekholmens naturreservat,FÖLJ DOM INTE DIT utan kör mot Albyhållet så stör ni inte dom boende på Lindshov.kör med innsidan av skallen,kör någon upp på Ekholmen blir det borttransport med farbror blå,Ekholmen är min arbetsplats,där kör jag med tillstånd av länstyrelsen,Överträdelse =smaka hur det känns att ligga under en 800 potatis med kedjor som spinner,he he.Mvh Anders
18 HÄSTAR, >:(NÄ NU JÄVLAR :knupple:den har 64 för bövelen.Jag var ute och harvade is i dag, :djump:kanonfin is,1cm snö.Jag tror det går att köra ner vid byggmax.
Citat från: anersimyra skrivet 26 januari 2011 kl. 21:07:3018 HÄSTAR, >:(NÄ NU JÄVLAR :knupple:den har 64 för bövelen.Jag var ute och harvade is i dag, :djump:kanonfin is,1cm snö.Jag tror det går att köra ner vid byggmax. Okej det låter bra ska nog kolla om man ska dit på lördag kanske :hmmm:64hk måste vara ponny hästar läste någon stans att det var 52-53 ponny hästar i en 800 potatis
Jo den har 64 potäter i motorn och drygt 50 på hjulen.Men det är ingen fartmaskin direkt.Med 27 tumshjul,kedjor och lite annan utrustning väger maskinen lite drygt 400 kilo,jag väger 100 så dom kusarna ska flytta rätt mycket vikt.Jag provade toppfarten i dag och vid 60 på mätaren var det mesta av det roliga slut,kanske kunde jag fått 70 på mätaren med medvind.Originalhjul är ju 25 tum och med kedjor på 27,orna ökar ju diametern ytterligare vilket får mätaren att visa för lite, men att den skulle göra 100 blås som vissa påstår tvivlar jag på.Ps,det var 60 km/tim och inte miles och jo den går som den ska.