Om du köpa 06an så kolla den noga för det är den årsmodellen som skaffat Dinli 450 dess dåliga ryckte.Kolla framhjulslager.(polarens höll ca 80-120 mil per byte)Kolla bränslekran. (läckage)Kolla kamkjedjan. (Blir lätt slapp)Kolla så generatorn laddar.Bara några av grejerna polaren hade problem med på sin under första året han hade den.Sen sålde han den 07 för 27000:- så skulle säga max 15000:- för den maskinen med trasig plats och dags för besiktning.
Alt.1 Dinli 450 årsmodell 06:*Breddad fram & bak*Drevad*UnifilterOklart hur långt den gått.Diverse slitage i plast osv som sprickor i skärm.vägreggad 1 pers, ska besiktigas hösten 2011.
vägreggad 1 pers
Vad jag förstår så är alla Dinli 450's registrerade för 2 , alltså en passagerare Nya plastdelar kostar ju också en del, tex framskärm kostar ca 400:-Och bakskärmarna är en enda plastdel som kostar 3400:- att köpa ny http://www.atvhuset.se/Shop/Image/Article/Dl901_plastic_b.gifBara kosmetiskt javisst, men det är ju roligare om den ser hel ut
Priset på bakplasten beror nog på vem man köper av och atvhuset var dyr.
Tydligen kan det vara "fel" på en Dinli... även gällande passagerare:http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=32818.msg287002#msg287002