Nu är det vårrustning på gång.. Har beställt miniblinkers,L8ton krängningshämmare,10" ITPfälgar,halvautomatisk koppling från EFM,Maxxis Zilla bakdäck, LED-belysning,Ricochoet hasplåtar,PRM heelguards... Tänkte lacka om stötdämparfjädrarna i neongrönt med.
Citat från: BobbyEricson skrivet 20 april 2011 kl. 21:55:24Nu är det vårrustning på gång.. Har beställt miniblinkers,L8ton krängningshämmare,10" ITPfälgar,halvautomatisk koppling från EFM,Maxxis Zilla bakdäck, LED-belysning,Ricochoet hasplåtar,PRM heelguards... Tänkte lacka om stötdämparfjädrarna i neongrönt med. Grymt nyfiken på hur kopplingen kommer fungera!Zilla däcken såg ju ut som värsta ATV däcken.
Efter en dag på banan så blev det en stund med tvätten efteråt men kul var det iallafall....på banan alltså.Dock så käkade leran och gruset upp bromsbeläggen fullständigt, så nu måste dessa bytas. Någon som vet om det finns något alternativ till orginal beläggen då dessa skulle gå på ca 800:- för höger respektive vänster fram.Och det blir några byten eftersom dom beläggen jag hade höll för ca 23 timmars körning.
Citat från: Darson skrivet 14 mars 2011 kl. 19:08:41Efter en dag på banan så blev det en stund med tvätten efteråt men kul var det iallafall....på banan alltså.Dock så käkade leran och gruset upp bromsbeläggen fullständigt, så nu måste dessa bytas. Någon som vet om det finns något alternativ till orginal beläggen då dessa skulle gå på ca 800:- för höger respektive vänster fram.Och det blir några byten eftersom dom beläggen jag hade höll för ca 23 timmars körning.Du skall gasa, inte bromsa, då går det mindre bromsbelägg.
OJ, här kostas det minsann på!EFM:s koppling är det typ Rekluse?...skulle vara kul att testa en sån...Prisläge?Funkar 10" fälgar bak utan modifiering?Är hasplåtarna för alla fyra a-armar och för den delen av ramen som innehåller bakdrev mm?...hittade bara hasplåt för ramen under motorn innan... men det kanske kommit mera nu?
Kul Heika! Har vi träffats nån gång? Jag känner ju Micke Jag valde 9/16" så man behåller IRSens bra skogsegenskaper.Både det och mitt däckval + "recluse"-koppling beror ju på att jag kör mest med en massa 4x4 i riktigt teknisk skog. 6lagers däck tål mycket när man kör kraftledningsgator mm.Hasplåtarna är från Ricochet och täcker hela undersidan + A-armarna.Monterade Ricochet på min tjejs Grizzly 700 och det var grym passform !Har även en Warn XT15 som jag funderar hur den ska sitta...Honda TRX 700 XXC