Det är ju då väldigt märkligt att de flesta tester som görs oavsett maskinsort så är det just inom cylindervolym som man delar upp klasserna oavsett antal cylindrar.Ditt exempel på att jämföra linhaien mot en arctic 1000 var väl ett rätt dåligt exempel eftersom det var ju cylindervolym jag talade om?Jag har aldrig gjort nån hemlighet att det är just nöjeskörning jag köpte min fyrhjuling till så varför skulle jag köpa en motorsvag maskin då? Den dagen jag köper en snöskoter igen så kommer det blir en av de starkaste på marknaden också, vilket märke det blir återstår att se.Citat från: rmkungen skrivet 8 januari 2011 kl. 23:29:17jag säger inte att man ska ha mindre kubik men ibland kan de vara en fördel, men som herr Gizmo eller Christer som han heter säger så kan man lika gärna gämföra en linhai 260 med en ac 1000, vilket i de läget inte är särsilt svårt att lista ut vilken som är värre,,ni som tycker att de e fullt rimligt att gämföra en 750 med en 800 twin när de gäller hp och vrid är fel ute,, som sagt,, de handlar vell om vad man ska ha maskin till och vad de får kosta??men de märks rätt tydligt vilka som har sina maskiner till ren lek,
jag säger inte att man ska ha mindre kubik men ibland kan de vara en fördel, men som herr Gizmo eller Christer som han heter säger så kan man lika gärna gämföra en linhai 260 med en ac 1000, vilket i de läget inte är särsilt svårt att lista ut vilken som är värre,,ni som tycker att de e fullt rimligt att gämföra en 750 med en 800 twin när de gäller hp och vrid är fel ute,, som sagt,, de handlar vell om vad man ska ha maskin till och vad de får kosta??men de märks rätt tydligt vilka som har sina maskiner till ren lek,