å så du då din dumskalle,man kan ju inte jämföra en encylindrig med en v-twin just för att v motorn e starkare även fast den kanske tillåmed är mindre i i total cylindervolym, som ja skrev,, är de rättvist att jämföra en muskel bil med en gammal sur diesel tex?? nä de e samma sak,,allt beror på vad man ska ha maskin till, ska man jämföra hjulingar så kan man ju hålla sig till att jämföra twin med varann och en cylindriga med varann, nä skillnaden i vrid är betydlig, de fattar vell tillåmed du,sen att en del väljer att köpa en värsting 800 för 140k för att ploga 20 kvadrat med är ju en annan sak,kraften finns i en 750 så de räcker å blir över om man inte ska fjanta på och visa upp sig på sommarn som värst, min 700 har då aldrig svikit mig i orken iaf, och jag drar MYCKE med den i stort sett varje dag,
har då bevitnat att när de gäller att kunna ta sig fram och ur en blötmyr tex så e en klenare maskin en fördel,, vi va och åkte med ett gäng förut där en AC 500 styrde en can am 800 upp ur ett sur hål i en myr där han hade kört fast, så tjabbla om effekt i en hjuling och hålla på å gämföra hit å dit e ingen mening,allt beror på en själv vad man vill ha och vad de får kosta,
Citat från: rmkungen skrivet 8 januari 2011 kl. 18:15:54har då bevitnat att när de gäller att kunna ta sig fram och ur en blötmyr tex så e en klenare maskin en fördel,, vi va och åkte med ett gäng förut där en AC 500 styrde en can am 800 upp ur ett sur hål i en myr där han hade kört fast, så tjabbla om effekt i en hjuling och hålla på å gämföra hit å dit e ingen mening,allt beror på en själv vad man vill ha och vad de får kosta,och varför skulle en klenare maskin vara en fördel.....förstår inteAtt en AC500 klarar av en blötmyr bättre än Can Am 800 fram till årsmodell 08 beror säkert på att den går att krypköra med 4x4....eller bättre teknik från föraren.......
jag säger inte att man ska ha mindre kubik men ibland kan de vara en fördel, men som herr Gizmo eller Christer som han heter säger så kan man lika gärna gämföra en linhai 260 med en ac 1000, vilket i de läget inte är särsilt svårt att lista ut vilken som är värre,,ni som tycker att de e fullt rimligt att gämföra en 750 med en 800 twin när de gäller hp och vrid är fel ute,, som sagt,, de handlar vell om vad man ska ha maskin till och vad de får kosta??men de märks rätt tydligt vilka som har sina maskiner till ren lek,