Ganska kul läsning i tråden. Är själv en can-am ägare. Det är min första fyrhjuling jag äger. Varför jag köpte just en Can-Am är för att jag inte ville bli missnöjd. Hade dels provåkt å busat med både Renegade och Outlander innan mitt köpt. Man kan ju säga att jag vart kär direkt =) Min vänner runtomkring mig har kört hjuling i några år innan mig. Och dom började i botten dvs typ 200cc och stegade sig efter ett par år och ett antal olika fyrhjulingar upp till 800cc. Jag ville inte göra "misstaget" som dom. att köpa sig en maskin å sen känna att det här va inget för mig. å sedan uppdatera igen. Både kostsamt och sliter på hälsan =) Därför köpte jag mig (enligt mig) den värsta maskinen som kan köpas för pengarna. En Renegade. jag är av den större volymen i kroppstorlek. ville inte ha en 300cc motor som gråter varenda gång man gasar iväg =)Men en ganska stor faktor som spelar roll när man köper saker som kan gå sönder är ju närhet till återförsäljare. Man vill ju inte lasta upp maskinen på släp eller ha typ 1 timmes åka till närmaste ÅF. En fråga till Farligapiraten och Gunner. Vart bor ni? För det är ju ganska många Can-Am ägare i denna tråd. Jag själv bor i Södertälje och kan tänka mig att bjuda på en kopp kaffe och en provtur med hojjen. Så ni får en uppfattning om vad det är ni tittat på och ev. kommer inhandla. Kanske är fler som ä villiga att göra samma sak om Södertälje inte funkar. Det va lite tankar från mig. Tack
Jag får också tacka för erbjudandet ZuumoO jag bor i Karlskoga och det enda som vi har här i stan är oreggade Suzuki. Så det närmaste Can-am åf jag har är i Hällefors. 1 timme bort i detta väglag. Känns trist att köpa en annan maskin bara för att det 1 h bort till åf. Men man kan väl åka 5 mil till åf vid service? i alla fall när det är barmark.
Skulle jag köpa nytt så skulle jag (om jag hade haft råd) köpt till:1. vinch2. däck3. plog4. kimpex Outback packbox (hård men extrasäte)5. handtagsvärmareEfter det klarar man sig ett tag innan man vill ha mer saker