clas ohlson sålde kontaktor med knapp och kablage, det har jag använt länge till min warn2000..värt att prova för 398kr om dom inte slutat sälja dom ?
Citat från: krille skrivet 8 januari 2011 kl. 23:11:06clas ohlson sålde kontaktor med knapp och kablage, det har jag använt länge till min warn2000..värt att prova för 398kr om dom inte slutat sälja dom ?Köpte min Warn 3.0 beggad och fick ingen kontaktor med. Så jag kör med clas ohlsons jag med.Fungerat klockrent i minst 3 år. Är inte säker på om det är "orginal-kontaktorn" som första ägaren monterade tillsammans med classewinschen.Men är det så att kontaktorn sitter monterad under framskärmen i blötan?! Jag har min ligger i lådan under sadeln.Iofs en Kymco MXU 500 jag har...//Tobbe
Citat från: tobbeviking skrivet 9 januari 2011 kl. 11:24:29Citat från: krille skrivet 8 januari 2011 kl. 23:11:06clas ohlson sålde kontaktor med knapp och kablage, det har jag använt länge till min warn2000..värt att prova för 398kr om dom inte slutat sälja dom ?Köpte min Warn 3.0 beggad och fick ingen kontaktor med. Så jag kör med clas ohlsons jag med.Fungerat klockrent i minst 3 år. Är inte säker på om det är "orginal-kontaktorn" som första ägaren monterade tillsammans med classewinschen.Men är det så att kontaktorn sitter monterad under framskärmen i blötan?! Jag har min ligger i lådan under sadeln.Iofs en Kymco MXU 500 jag har...//TobbeJo, visst sitter kontaktorn under höger framskärm, det är ju original på Can am.Har öppnat två kontaktorer och sett hur bra de är kapslade. Båda var snustorra så är jag tror faktiskt inte att det är fukt som ställer till det.Men det låter bra att Clas Ohlsons kontaktor verkar fungerar bra. Får ta och testa ett sådant.Vilken reklam för Warn va. Fungerar inte din dyra kontaktor från Warn köp en från Clas Ohlson Är det ingen med äldre Warn vinschar som har detta problem ? Börjar fundera på om Warn har ändrat sin konstruktion till det sämre. Har inte hört ngn med äldre Warn vinschar som har samma problem, eller?// Martin
Ja inte fasen kommer jag köpa en warnkontaktor om min går sönder iaf. Warns kostar väl runt en tusing, helt omotiverat pris.Som du säger, testa en classekontaktor och rapportera gärna lite senare om det funkar bättre