Indraget kort blir det ju per automatik i princip om man kör 40km/t för fort.Hur som helst en dyr resa om man får en nitisk konstapel på halsen.Tur man kör LV-reggat hemma på päronens gård. //Tobbe
Hur är det med LV reggad och 15kW ? När man ökar kW med xxx%? Blir det som att trimma en moped? eller för det är inte olagligt att trimma en mc eller bil.
Vi kör alla olagligt
Tjena! Ny ATV ägare och den är terrängreggad. Riktigt jäkla vilsen har läst denna tråden + lite till o fattar ändå inget.Min Can-Am Outlander 500 kommer jag aldrig kunna köra på landsväg lagligt? Jag vet att jag får åka till skogen på landsväg men om jag ska till affären då? Kan den både vara vägreggad och terrängreggad? Hur fan ska jag lösa detta. Hade varit perfekt att ha den till gymmet/polare. Jag har körkort. Har även ett 50-moppe körkort. Undrar också om jag får åka och dra upp ett rådjur/älg åt en polare? Bor i Hyltebruk och har sett en som kör på en fyrhjuling här (ganska liten). Annars är det lugnt. Poliserna är jävliga som fan här och tar gärna böter. MVH EDIT: Körkort utfärdat före 1 januari 2000 eller förarbevis. För att köra en ATV. OKEJ? Vad är ett förarbevis??
En terrängreggad får bara korsa en allmän väg, är det asfalt får man oxå bara korsa vägen, inte köra till stan eller ta en lång tur på vägen. Därför är det bättre att ha lv reggad som kör olagligt i skogen, för det gör en terrängreggad oxå.
Vad händer om polisen stoppar mig? Ryker mitt vanliga körkort då? MVH