Nya Yaman
Helt rätt, hjulen satt på när jag köpte den.Jag glömde att fråga det när jag köpte den men det känns inte som att det sitter nått Kit på
Citat från: Quazer skrivet 24 oktober 2011 kl. 22:59:32Helt rätt, hjulen satt på när jag köpte den.Jag glömde att fråga det när jag köpte den men det känns inte som att det sitter nått Kit på om du kollar mellan variatorkåpan och blocket, om det verkar sitta ett ca 2mm mettallbricka där så sitter säkert yammas original v kitt på.. du behöver inte skruva lös nåt kolla bara skarven där mellan kåpan o blocket..
Tycker mig ha sett den Grizzlyn på Blocket innan, men de hjulen... tänkte bara som så att den kanske redan är modifierad?Yamaha själva har tydligen kit nu, vet även att vissa byter två av vikterna mot 450-vikter... och sen då den mer eller mindre "obligatoriska" schimsningen av variatorn när man har hjul i 30-size, för att få remmen att komma ner lägre, och på så vis få lägre utväxling.
Låter intressant med Xenonkitet.Har du några bilder hur du monterat det?Det är ju inte gott om plats så hur har du löst det?Apropå originalkitet så satte jag bara dit det enligt denna beskrivning......http://www.atvstockholm.com/smf/index.php/topic,1570.15.html .....bara att scrolla ner en bit så kommer det