#Annat är det med PowerCommander med Lambdamätning, loggning osv. osv. #vad / hur menar du :roll:
Citat från: "iroc"#Annat är det med PowerCommander med Lambdamätning, loggning osv. osv. #vad / hur menar du :roll:Precis det jag skrev? Vad är det som är svårt att tyda? =))
Citat från: "Mr2t"Citat från: "iroc"#Annat är det med PowerCommander med Lambdamätning, loggning osv. osv. #vad / hur menar du :roll:Precis det jag skrev? Vad är det som är svårt att tyda? =))menar du att fabrikanten för pc har gjort lambda mätning,loggningar när dom tagit fram olika bränslekurvor eller att man själv BÖR göra detta efter montering av pc boxen på en dyno el. liknande :?:
Citat från: "iroc"Citat från: "Mr2t"Citat från: "iroc"#Annat är det med PowerCommander med Lambdamätning, loggning osv. osv. #vad / hur menar du :roll:Precis det jag skrev? Vad är det som är svårt att tyda? =))menar du att fabrikanten för pc har gjort lambda mätning,loggningar när dom tagit fram olika bränslekurvor eller att man själv BÖR göra detta efter montering av pc boxen på en dyno el. liknande :?:Exakt, så det blir svar JA, på båda frågorna. Oavsett hur "bolt-on" ett trim är, så ska det alltid köras i bromsbänk med avgastemp och WB-lambda för att vara säker på att allt står rätt till och att man får ut maximal prestanda. Det jag menar är att Dobeck inte är så avancerad och exakt, så att köpa bänktid för att mappa en Dobeckbox tycker jag är onödigt, har man däremot PCIII så kan man ställa in tjugotusen andra mätbara värden och därför har en anledning att göra det efter konstens alla regler. Eller?
Citat från: "Mr2t"Citat från: "iroc"Citat från: "Mr2t"Citat från: "iroc"#Annat är det med PowerCommander med Lambdamätning, loggning osv. osv. #vad / hur menar du :roll:Precis det jag skrev? Vad är det som är svårt att tyda? =))menar du att fabrikanten för pc har gjort lambda mätning,loggningar när dom tagit fram olika bränslekurvor eller att man själv BÖR göra detta efter montering av pc boxen på en dyno el. liknande :?:Exakt, så det blir svar JA, på båda frågorna. Oavsett hur "bolt-on" ett trim är, så ska det alltid köras i bromsbänk med avgastemp och WB-lambda för att vara säker på att allt står rätt till och att man får ut maximal prestanda. Det jag menar är att Dobeck inte är så avancerad och exakt, så att köpa bänktid för att mappa en Dobeckbox tycker jag är onödigt, har man däremot PCIII så kan man ställa in tjugotusen andra mätbara värden och därför har en anledning att göra det efter konstens alla regler. Eller?ok mannen då tänker vi lika - bara undra- har faktiskt inhandlat en bredbandslambda med digital display ska testa i helgen för att kolla hur "bra" bränslekurvorna är mappade :roll:
Förstår vad du menar MEN....Om du har en hoj "strypt" från köpet och:- tar bort strypningarna- sätter på det trimmkittet som är nämt i trådenSå känns det som att en "kalibrering/mappning" av maskinen är nödvändig. 700R:en är väl dessutom ganska snålt ställd från början? Du kan säkert leka dig fram till en hyfsad inställning på insprutningen men när du gör förändringar på något sätt, enbart byter till helsystem, eller bara byter luftfilter, eller båda två, eller som i mitt fall, ta bort alla strypningarna OCH sätter på "kittet" är det väl läge att få det optimerat i bänk? Och (återigen) i mitt fall var "boxen" (med system) redan testad i bänk, för att (som nämts i tidigare tråd) få hästarna att hitta hem...