Var ute och plogade idag...igen....4hjulsdriften kopplade in löjligt sent, och efter ett tag inte alls, jag har inte kört våldsamt och har stannat varje gång när jag koppla in awd, nån som vet vad som hänt?När jag tänker efter så har jag kört med awd in kopplad helatiden för att undvika ett korg ras.Korgen är troligtvis hel, har den i alu, jag har ju haft endel problem med diffen fram, men tills nu ha allt funkat med undantag för att man får växla långsamt så att awd hinner koppla i. (från framåt till backväxel)
Citat från: AtvNerd skrivet 4 januari 2011 kl. 15:54:32Var ute och plogade idag...igen....4hjulsdriften kopplade in löjligt sent, och efter ett tag inte alls, jag har inte kört våldsamt och har stannat varje gång när jag koppla in awd, nån som vet vad som hänt?När jag tänker efter så har jag kört med awd in kopplad helatiden för att undvika ett korg ras.Korgen är troligtvis hel, har den i alu, jag har ju haft endel problem med diffen fram, men tills nu ha allt funkat med undantag för att man får växla långsamt så att awd hinner koppla i. (från framåt till backväxel) har en liten gissning.det sitter ju en läges-givare på v-lådan,den är rund med ett kontakt stycke i. som snurrar med när du växlar och ska tala om vilken växel du har i.kan ju va fukt eller helt enkelt att den börjar ge upp,då kan man få liknande problem,alltså att den tror att den står i tex neutral och då hoppar ju inte awd i.
inte oberoende för femöre men ganska underhållande...http://www.polarisindustries.com/en-us/atv-ranger/2011/side-by-side-vehicles/ranger-rzr-s-800/pages/videos.aspx?WT.mc_id=383BD622-2E09-E011-BCF9-0017A4A77F44&WT.mc_ev=email&WT.mc_id=
En bra säljare måste väl visa på de bra punkterna , snacka om allt som är skit så kicken direkt !Men den tände upp mig , som en vacker 18årig rödtopp !