Du får ha dom monterade. Det är användningen som inte är tillåten. Otillåtet användande av belysningsanordning med blinkande ljus på fordon 300:-http://www.trafikjuristen.se/boter/polisboter/allmanna/allmanna2.htm
snygga blåa blinkljus! vart hittade du dom? kostade? lite ot men d r mitt första inlägg med min nya lur, nokia n8
Jag funderar lite nu...Vad ska du använda hjulingen till lite mer specifikt?Räddningsfordon på motortävlingar brukar bestå utav ambulanser med utbildad personal, svåra olyckor tillkallar man ambulanshelikopter till.Finns det verkligen någon motorklubb som vill ta det på sitt ansvar att ni far runt med en hjuling utan tillstånd för blåljus?//Tobbe
Citat från: tobbeviking skrivet 11 januari 2011 kl. 22:11:25Jag funderar lite nu...Vad ska du använda hjulingen till lite mer specifikt?Räddningsfordon på motortävlingar brukar bestå utav ambulanser med utbildad personal, svåra olyckor tillkallar man ambulanshelikopter till.Finns det verkligen någon motorklubb som vill ta det på sitt ansvar att ni far runt med en hjuling utan tillstånd för blåljus?//TobbeSjälvklart har vi egna ambulanser och tillstånd för blåljus. och dessutom 3 fullt utrustade brandbilar. och en hel grupp läkare och sjuksyrror. Där 95% av alla anställda jobbar på ambulansen/räddningstjänsten i vardagen.Och varför bes och registrera en fyrhjuling som enbart kommert användas på inhängnade områden. Och det är nästan aldrig man drar en heli på olyckor förutom uppsala och sthlm. Och fyrjulingen som inte är klar än kommer det finnas en kärra till med alfabår och enklare släckutrustning, inge kul att jogga 700meter på en lerig cross/motorbana med akutväska syrgas och en bår. blir lite enklare att åka fyrhjuling då. Och ingen arr kommer behöva ta nått ansvar då vi har egna försäkringar och dessutom ett ab med alla tillstånd som behövs