Heej, har börjat lite smått med ett par paddeldäck till kazuman då framkomligheten i snö inte är att hurra för precis:) Såga bort gummit på ett par gammla vagnsdäck idag och ändra lite så dom passade hjulingen.Hur ska man tänka när man vill ha bra grepp i snö, stora/små klackar, raka eller snea (självrensande), skovlade eller inte, kan man ha stål som paddlar? Är ganska övertygad om att jag är ensam om att bygga egna, men nån som har bild på fabriksbyggda annars som funkar bra?
Citat från: *2STROKE* skrivet 12 december 2010 kl. 17:50:54Heej, har börjat lite smått med ett par paddeldäck till kazuman då framkomligheten i snö inte är att hurra för precis:) Såga bort gummit på ett par gammla vagnsdäck idag och ändra lite så dom passade hjulingen.Hur ska man tänka när man vill ha bra grepp i snö, stora/små klackar, raka eller snea (självrensande), skovlade eller inte, kan man ha stål som paddlar? Är ganska övertygad om att jag är ensam om att bygga egna, men nån som har bild på fabriksbyggda annars som funkar bra? detta låter intressant... men vill nog se lite bilder!
Citat från: *2STROKE* skrivet 12 december 2010 kl. 21:17:04Givetvis kommer det bilder, ska bara bestämma mig för hur jag ska göra
Nu är det inte att ta kortet som är problemet utan det jag ska ta på ,"däcken" skidorna asså
Citat från: *2STROKE* skrivet 14 december 2010 kl. 16:03:57Nu är det inte att ta kortet som är problemet utan det jag ska ta på ,"däcken" skidorna asså hehe.. misstänkte nästan det... men hur är tanken o få på dom på däcken? skruva fast dom antar ja? eller hur ska du göra... är ju nyfiken som fan!