Hallå!Jag skall montera en bronco vinsch på min brute force 750 -06.Är det någon som vet om en bra placering av kontaktdosan?, under sadeln vid batteriet är det ju fullt. Den borde ju sitta så skyddat som möjligt samtidigt nära batteriet.
Citat från: lungälven skrivet 30 november 2010 kl. 16:38:11Hallå!Jag skall montera en bronco vinsch på min brute force 750 -06.Är det någon som vet om en bra placering av kontaktdosan?, under sadeln vid batteriet är det ju fullt. Den borde ju sitta så skyddat som möjligt samtidigt nära batteriet.Jag satte min (WARN) kontaktor vid sidan av luftburken.Utmed vad jag upplevde som den naturliga vägen för kablaget framåt från batteriet mot winsch o kontrollknapp.Intill där satte jag även mottagarenheten för fjärrkontrollen.Det finns ett lagom utrymme mellan sidoplasten och luftburken (Ovanpå ramröret fäste jag kontaktorn, och fjärrmottagare skruvade jag nog rakt i sidan på luftburken om jag minns rätt)Lite meckigt/pilligt är det att plocka bort plastpanelerna, på Kawan, och jag vet inte om detta är den absolut bästa placeringen, men jag tyckte det passade bra där.Antar att Broncos prylar ser ungefär likadana ut som WARN's.Mvh /Ola
sätt den inte på vä sida på avgassidan där blir för varmt och relät börjar dumma sig, jag ska flytta mitt enligt warns rekomendationer till ett svalare ställe