Hej på er.Det är remmen som låter, det kallas "BeltBark". Händer dom flesta KQ. Det blir så när hjulen stannar lite snabbt och sekundären inte hinner åka tillbaka dit den ska, då lägger sig remmen lite slak och när man drar på hugger primären tag i den slaka remmen. Åtgärdas enklast med en Gul EPI fjäder. passa på och lätta vikterna samtidigt så blir det roligare att köra MvH S
Hej, har en kq750 som jag är väldigt nöjd med. Har endast kört 40 mil å ungefär lika många timmar. Enda jag inte gillar är att när man kör ute på mossmark och kör fast och stannar så hjulen slutar att rotera och sedan börjar gasa på nytt så låter det illa om variatorn (tror jag). Just när det ska börja driva så låter det som en skadskjuten säl dvs inte bra. Kan det vara att remmen är för slak så den vill slira lite eller går det helt enkelt för tungt? Har tänkt slänga på större däck å det känns ju lite dumt om det inte orkar med orginaldäck. Kan inte tänka mig att det ska vara såhär? Så om några andra med samma maskin har varit med om liknande är jag nyfiken