Jag är van Can Am 800 och Brute Force orginal sörplar i sig 50% mer bränsle än CA 800.Med VDI ännu mer.
Jaha där ser man,, Kawa BF drar lika som Can Am 800. Då var nog den CA'n törstig Jag har åkt CA800 225mil snabb grusväg körning med 80kilo extra last på hojen och körde 17-18mil på varje tank.Det klarar inte min BF av på långa vägar utan 80kg extra last.Om VDI När jag startade upp VDI Copperheaden första gången med orginal mappen var bränslet påställt så det stank soppa ur avgas röretoch motorn gick på tomgång som en trimmad gammal Volvo B20 med dåligt inställda Webers.Det gick enkelt att åtgärda med ny mapp. VDI'n har den fördelen att man kan ha två mappar och växla i mellan.Nu har jag nog beslutat mig för att behålla VDI'n och skaffa ett hel Muzzy system. Har fått kontakt med en motor trimmare med rullande landsväg så till sommaren skall det labbas.Jag tror att VDI'n ger ännu mer valuta om avgaset är rätt.