Jag har pratat lite med dom och alla suzuki atv kommer färdigmonterade från suzuki, men som sagt bara med en funktionsgaranti dvs när du fått hem, provkört och godkännt den är garantin slut. någon som vet om det finns något försäkringsbolag som har någon slags maskinskadeförsäkring på terränghjuling??Tänkte själv köpa en KQ där men är lite orolig.
Måste man skriva ut på hemsidan att man har F-skatt?http://www.ratsit.se/5164049792-Fordonshandel_Ltd_UK_Filial
Citat från: MR-P skrivet 28 november 2010 kl. 19:27:06Ja jag såg en grizzly 700 -10 för 79900 volket är ett kap.Och det verkar som du får dom reggade också.Jag köpte en Suzuki kingquad 750 -09 av dom i Februari.Det var inget som var konstigt eller omständigt.Hämta den i Borås och då var den både ihopsatt och terräng reggad.Men det är svårt att få ngn support om det blir något fel eller problem med maskinerna.
Ja jag såg en grizzly 700 -10 för 79900 volket är ett kap.Och det verkar som du får dom reggade också.
nu har alla papper på maskin blivit klara fått regskylt mm efter ca 10 samtal med transportstyrelsen. fordonshandeln verkar ej veta hur man registrerar fordon som importör han har skickat in fel papper på maskinen flera gånger vet att han strulat med två maskiner rekommenderar ej denna säljare
Citat från: Metaldream skrivet 1 december 2010 kl. 14:11:06Jag har pratat lite med dom och alla suzuki atv kommer färdigmonterade från suzuki, men som sagt bara med en funktionsgaranti dvs när du fått hem, provkört och godkännt den är garantin slut. någon som vet om det finns något försäkringsbolag som har någon slags maskinskadeförsäkring på terränghjuling??Tänkte själv köpa en KQ där men är lite orolig.Är det inte lagstadgat med minst 6månaders garanti på nyköp!!?
3 månaders garanti, och 3 års reklamationsrätt mot tillverkningsfel gäller om man som svenskt bolag säljer varor till en privatperson.Om man hävdar reklamationsrätt måste man som köpare kunna bevisa att felet varit ursprunligt för att reklamationsrätten skall gälla.