OK!då kanske vi inte har fått det riktigt rätt då. för jag tror ju inte dresel killarna hänger dit en box om den inte gör nån skillnad.. vill ha mer mos i min.. framförallt i hela registret inte bara från 2000-6000 v. där går den bra. men efter 6000v händer absolut ingenting!tycker yamahaingengörerna kunde lagt nån vecka till på att ta fram motorn och få ett fetare topp register.. men det kanske bara är jag som tycker så..har beställt drevsats till min nu.. en kugg större fram och tre mindre bak..återkommer hur det blev.. får den på tisdag!
Sunfire: Du är för fet helt enkelt =P Fattar inte varför folk vill köra i 130 blås med sina hojar, det ÄR inte bekvämt och kommer aldrg att vara bekvämt. Min hoj gör runt 120-125 blås, och den är så orginal som den kan bli. Men prova att åka utan locket på luftburken och se om det gör någon skillnad för dej. Jag har aldrig nått varvstoppet på femman så det fattas ju lite pulver på toppen, men o andra sidan är den ju aerodynamisk som en mjölkkartong och i 100 blås och upp så kräver det rätt mycket hästar för att övervinna vindmotståndet i både hoj och förare.
Ta bort "katalysatorn i avgassystemet". annars får du nog också leva med att det inte är något vidare drag på höga varv med 700:an..